Annons:
Etikettertillbehörutrustning
Läst 976 ggr
Uppkatten
2019-12-01 20:59

Höjt pris på Everclean

Jag har under dagen sett att Everclean har höjt priset på sin Kattsand till 249:- . Jag tycker att Everclean var dyrt redan tidigare, men det här tar verkligen priset. Så - nu får det bli annan och gärna miljövänligare sand/strö åt katterna, ev. att jag blandar ut den med Everclean om jag tycker att det vinner på det (men det får då bli Everclean inköpt till extrapris…).

Hur tänker ni andra som köper Everclean till era katter?

Det vore intressant att veta vad företaget bakom Evercleans Kattsand själva ger för sanden och hur deras vinst ser ut…

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Annons:
Honestyisdead
2019-12-01 21:21
#1

Hur mycket sand får man för 249?

Uppkatten
2019-12-01 21:53
#2

#1 Man får 10 liter för 249:-.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Honestyisdead
2019-12-01 21:54
#3

#2 Oj! Det var saftigt!

Tarotstollan
2019-12-01 22:26
#4

Jag köper Icas egna 8 kg/L klumpbildande eller allra helst 10 kg /L klump
-bildande, den senare finns bara i en av de 2 Ica affärer jag har tillgång till.
Det är så stor skillnad på de två sorterna, även om det är samma märke.
I 8 L är sanden grå och i 10 L är den nästan vit och de klumparna blir nästan som cement, vilket jag gillar då det inte blir en massa smulor.
För 10 L betalar jag runt 100 Kr.

Annars köper jag också Vitakrafts Compact Ultra 8 L klumpbildande för ca 70 Kr eller Lantz Compact Ultra 10 L för runt 100 Kr.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

kattöga
2019-12-01 23:02
#5

#0 Då kanske det är dags att prova SoftCat (från Zoo.se, ekologiskt dessutom), som du funderat på natt testa, tidigare…
17 liter SoftCat  kostar 289 kr =  17 kr/liter
(köper man en helpall så blir det givetvis ännu billigare.
Beställer man för 500 kr så är fraktkostnaden 0 kr.

EverClean som du nämner:
10 liter för 249 kr = 24:90 kr/liter
(Fraktkostnad vet jag ju förstås inte , och det beror på var man köper…)

Annat ekologiskt kattströ kan jag inte mycket om, då jag inte testat annat än det strö som var för obekvämt för kattassar (minns inte namnet).

Och - som tidigare sagt, så mycket bättre för miljön! Bentonit är ett vansinnigt val av Kattsand, då det bara bygger berg av "betong" som aldrig försvinner… bara bygger och bygger berg på soptippar… (=min åsikt! Jo, jag vet, katterna bestämmer… men de lär sig också… 😉)

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Uppkatten
2019-12-01 23:33
#6

#5 Jag håller på att testa SoftCat just nu, uppblandad med lite Everclean. Ena katten verkar gilla det. Andra katten anser än så länge att lådan med bara Everclean i är bättre. Matte gillar SoftClean så här långt! Dock verkar den vara lite svår att få tag på, då det flera ggr stått att man får "bevaka produkten" d v s man får ett meddelande när den går att beställa igen.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Annons:
kattöga
2019-12-02 07:11
#7

#6  Aha, ni testar ströet nu. Kul att matte gillar SoftClean  - förhoppningsvis gillar både matte och alla katter SoftCat snart! 
(Tack och lov vande sig våra katter vid ströet snabbt.)

Jag har bara upplevt att den stora förpackningen (17 liter) varit slut en gång. 
Om det tar slut oftare nu, hoppas jag att det beror på att fler och fler går över till ekologiskt strö….

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

annzoo
2019-12-02 16:51
#8

5# men är inte EC i kg? Man kan ju inte jämföra med liter med kilo? Så hur många kilo är coftcat?

kattöga
2019-12-02 17:18
#9

#8 
I inlägg #2 står att man får 10 liter för 249:- (själv har jag ingen aning). Det är vad jag utgått ifrån i jämförelsen.
Edit: Kollade nu på två olika försäljningsställen och de anger EverClean i liter.

Dessutom är det svårt att jämföra i kilo, när man jämför t ex bentonitsand och ekologiskt strö (som är baserat på växter). Bentonit väger mycket tyngre per liter än "strö". (Det är som att jämföra en liter sten och en liter bomull… 😉)
Då är det vettigare att jämföra literpriserna - eftersom man inte behöver använda mer SoftCat-strö bara för att det "väger lättare".

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

19Mikaela93
2019-12-02 18:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Gillar inte heller höjningen, så köpte den här på Öob att blanda med och det fungerar bra 🙂

Upp till toppen
Annons: