Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 676 ggr
krocko15
11/28/19, 11:40 PM

Min katt blev överkörd, hur går jag vidare?

Igår fick jag höra att min katt hade hittats överkörd. Jag är fullständigt förkrossad och kan inte sluta gråta eller tänka på henne. Hon var verkligen en trygghet för mig, med sin underbara doft och fina fina personlighet. Nu har hon ryckts ifrån mig och jag är helt uppgiven. Jag trodde inte att det skulle bli såhär. 

Jag hade två katter från början så hennes bror har jag kvar. Men jag mår så dåligt för hans skull också eftersom de älskade varandra. Tror ni han kommer märka mycket att hon är borta? Och isåfall kommer han må dåligt? Det känns så ensamt och det gör verkligen ont i mitt hjärta. Hon var den snällaste katten och med ett så gott hjärta hon förtjänade verkligen inte att dö på det här sättet. Det känns fortfarande overkligt, kollar ständigt ut genom fönstret för att se om hon kommit hem. 

Det värsta är nog ändå att det gick så fort. Jag menar, i ena stunden satt hon med mig och bet på min penna och ville bli gullad med, och i andra stunden var hon borta. Från att ha haft ett bra liv där hon haft människor som älskat henne och skämt bort henne till att inte längre existera. Det är så sjukt jobbigt och så smärtsamt att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Min älskade lilla ängel, jag saknar dig så det gör ont. 

Hur går jag vidare när en bit av mitt hjärta fattas?

Annons:
krocko15
11/28/19, 11:59 PM
#1
OberonsMatte
11/29/19, 1:04 AM
#2

Jag beklagar det som hänt och förstår att det känns chockartat att förlora sin katt på det sättet och att det kommer att ta tid att bearbeta det som hänt.

Det enda råd jag kan ge är att ta lärdom av den här tragiska händelsen och vidta åtgärder för att slippa uppleva det igen.  Trafikdöden är katters vanligaste dödsorsak och en risk som är ständigt närvarande vid fri utevistelse i trafikerade områden.

Katter påverkas när något i den invanda miljön och tillvaron förändras, och frånvaron av en nära kattkompis kan innebära övergående otrygghet och oro, men det går inte att jämföra med den sorg en människa kan känna (som vet vad som hänt och förstår vad "död" innebär).

Om du skulle fundera på en ny kattkompis så kan det vara bra att redan nu  vara medveten om att det inte är idealiskt att introducera nya katter i ett hem där den befintliga katten har tillgång till fri utevistelse (och därmed kan välja att hålla sig hemifrån istället för att utveckla samhörighet och acceptans).

Sajtvärd Katter iFokus

krocko15
11/29/19, 1:35 PM
#3

Tack så mycket för ditt fina svar! ❤️ Jag funderar i ärlighetens namn på att flytta härifrån nu efter detta som hänt. Jag vägrar riskera fler oskyldiga katters liv. Usch för trafik, bilar och folk som saknar känslor och fullständigt struntar i att de dödat någons bästa vän.

Upp till toppen
Annons: