Annons:
Etikettpysselhörnan
Läst 607 ggr
Wony
2019-11-25 13:28

Sy katthalsband/selar

Finns det någon här som syr egna katthalsband och/eller selar? Jag letar efter ställen att hitta smala nylonband i roliga färger, både enfärgat och mönstrat går bra, samt säkerhetsspännen. Jag har hittat en affär som hade svart 1cm nylonband och vanliga små spännen som funkar till sele (där vill jag ju inte att katten bryter sig lös för lätt) men just för halsband måste det ju vara säkert. och lossa lätt. Var hittar ni era material? 

Tar tacksamt emot även andra tips och trix ifall någon vill dela med sig 🙂

Annons:
kattöga
2019-11-25 15:02
#1

Det verkar inte vara en särskilt aktiv sida,  djurpyssel.iFokus, men kanske hittar du nåt där eller kanske reagerar någon av medlemmarna där, på ett inlägg där ändå?

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Wony
2019-11-25 20:42
#2

Tack för tipset, jag kan inte komma ihåg att jag sett den sajten förut, så jag ska absolut kika där om jag ser något bra! 👍

OberonsMatte
2019-11-25 22:07
#3

Här fanns det säkerhetsspännen som var lite roliga, (men inte så många kvar i lager). https://www.hobbix.se/category/las-katt-10-mm

Sajtvärd Katter iFokus

Wony
2019-11-26 10:16
#4

#3 Wow, vilken hemsida! Hittade massa kul där, även om just nylonband på 10mm verkade lite dåligt med. Men ändå bra att ha i åtanke inför andra projekt också. 👍

Upp till toppen
Annons: