Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 760 ggr
666katta666
11/23/19, 1:12 AM

Mina bäbisar välkommen hem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan fått hem två systrar Stina och siri . Fick hem dom i måndags den 18 . Då var dom 12v+3d . Dom har inte fått nå sprutor . Vrål hungriga hela tiden . Och vill knappt bli klappade å vi är redan tredje hemmet . Nu har Stina den ljusa lagt sig å kurrar å vill bli klappad. Siri då ska jag ha godis då får jag röra. Har ni tipps? Dom fick Friskis vuxen torr foder och utspädd mjao mjukmat. Hemma hos oss får dom kokt torsk nån gång ibland. Ägg gula. Kokt kött. Brilanx kitten torr foder och Royal canin mjukmat.

Annons:
Vixxen
11/23/19, 1:42 AM
#1

Grattis till de nya familjemedlemmarna! Vaccinera omgående!

666katta666
11/23/19, 2:31 AM
#2

#1 Ska bara få lön den 25de så ska dom vaccineras

Lona
11/23/19, 3:38 AM
#3

Vad ledsen och arg man blir över folks slit-och-släng-mentalitet när det gäller huskatter!😢😡 Fint att de fått ett nytt hem hos dig, jag tänker att det får ta lite tid med att de ska bli riktigt trygga hos dig. Förutom vaccination så bör de nog avmaskas? Det kan man väl knappast räkna med att uppfödaren/tidigare hem har gjort i det här fallet. Är de födda och uppvuxna som innekatter? Det kanske inte är helt fel att låta veterinären kolla igenom dem vid vaccinationen. Lycka till med dem, de är jättefina! ❤️


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

MonicaLagerquist
11/23/19, 5:31 AM
#4

När du ändå är och vaccinerar dem se till att få dem ID märkta och glöm inte att ägarregisterna dem. Passa även på att boka tid för kastration.det kan göras från fyra månaders ålder.

Stolt ägare till fem La permer

micki78
11/23/19, 11:02 AM
#5

Glöm inte bort att försäkra katterna! ( om du nu inte redan gjort det?)

Otroligt viktigt.

666katta666
11/23/19, 2:23 PM
#6

Dom var av maskade där . Dom kommer få gå på p piller då jag anser att kastration är onödigt om dom inte lider illa av de . Försäkrade via Folksam. Har haft både han å hon katter förut . Men en fråga Vilka "människo" mat rätter kan man koka å ge dom och vad kan dom ta rått. Ring rostig på de då senaste katten jag hade. Hade bara sug efter fisk hahah

Annons:
Uppkatten
11/23/19, 2:49 PM
#7

Katter bör definitivt inte få gå på p-piller då det ökar risken för elakartade juvertumörer och livmoderinflammation påtagligt. Dessutom stor risk att katten blir dräktig om den t ex kommer ut av misstag, eller om den tillåts gå ute. Vi har i dagsläget ca 150 000 hemlösa huskatter, i det läget bör man definitivt låta kastrera sina katter för att inte riskera att katterna bidrar till detta överskottet av katter som är i dagsläget, och som därtill är ett av Sveriges största djurskyddsproblem. Superviktigt att katterna vaccineras, kastreras, ID-märks och ägarregistreras alltså.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

666katta666
11/23/19, 4:15 PM
#8

Bor i lägenhet så ut kommer som inte . Hönsnät på balkongen ingen risk . :)

Uppkatten
11/23/19, 4:35 PM
#9

#8 Så resonerar många och ändå kommer katterna ut… De faller från vädringsfönster, från små glipor i nätet på balkongen, de tar sig ut ur transportburen på väg till eller från veterinären eller kattvakten, de slinker ut i samband med att man har hantverkare hemma, de tar sig ut sedan en besökare/kattvakt öppnat ett fönster lite på glänt o s v. Om du visste vad många sådana fall jag ser per år…

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

[[eskils_]]
11/23/19, 4:52 PM
#10

#7 Bra och viktigt skrivet! En älskad katt kastrerar man, så den kan få ett långt och lyckligt liv.👍

vendelay
11/23/19, 5:54 PM
#11

#8 Även om katterna aldrig kommer ut, vill du verkligen öka risken för cancer och tumörer? P-piller gör det. Kastrering har inga negativa effekter!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

MsHisingen
11/23/19, 6:00 PM
#12

Sök på barf i forumet så finns det hur mycket information som helst om rå mat för katter. Mina får ett färdigköpt rått helfoder (mush) och så ger jag kycklingmage, kycklinghjärta och annat rått kött bredvid ibland.

Stolt matte till Agnes och Sonja ❤️

19Mikaela93
11/23/19, 7:32 PM
#13

Kan rekommendera kastrering utan tvekan! P-piller kan leda till cancer och tumörer som flera redan skrivit, brukar vara paketpris hos veterinären, på kastrering, chippning och vaccinering ca 1200kr / honkatt. Sen är det fullt normalt att dom är hungriga, aktiva och växande katter äter mycket och bör ha fri tillgång. Tycker du att det blir dyrt med Bilanx kitten (eftersom det bara finns på liten påse) så kan jag rekommendera Sanabelle kitten, foder av topp kvalitet som finns att beställa billigt på Bitiba / Zooplus.

Annons:
Honestyisdead
11/23/19, 9:32 PM
#14

Kastrering är allt annat än onödigt!

666katta666
11/24/19, 12:11 AM
#15

#12 köpte nå raw för kitten en gul påse . Inte givit än men tänkte testa i morgon :)

MonicaLagerquist
11/24/19, 7:03 AM
#16

#6 Blir så bedrövad av ditt inlägg. 😕

Att inte kastrera en katt som inte ska gå i planerad .registrerad avel är djurplågeri.Ledsen

Stolt ägare till fem La permer

micki78
11/24/19, 12:42 PM
#17

#8

Min mammas katt gick på P-piller och fick cancer. Min mamma visste inte bättre, men det gör DU nu.  Veterinärerna varnar alla kattägare att låta sina katter äta P-piller en längre tid då katterna får cancer tillslut.

Ta ditt ansvar som kattägare och kastrera din katt!

Upp till toppen
Annons: