Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 482 ggr
91Marran
2019-11-22 13:49

Kliar vid svansroten

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Min ena katt Tvåan gillar att bli kliad vid svansroten. Han är kastrerad och avmaskad. Han höjer upp baken när man kliar och sen vänder han på sig och vill att man kliar på huvudet. Är det bara gosighet eller något annat? Avföringen ser bra ut. Tack för på förhand!

Mvh
Mig

Annons:
cattisa
2019-11-22 16:44
#1

Min katt gör precis likadant! Hon är 7½ år och har gjort så ända sedan vi fick henne när hon var 1½ år. Hunden är faktiskt likadan….

Kanske det är svårt för dem att komma åt att klia sig skönt där själva…😃

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Uppkatten
2019-11-22 21:27
#2

Och en del katter fullkomligen avskyr när man berör området vid svansroten 🙂.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Dimocarpus
2019-11-23 08:35
#3

Hej! Alla mina har inga problem med det. En älskar det jätte mycket. Jag har hört att när de är nyfödda så brukar mamman stimulerar baken för att hjälpa sina kattungar att få igång tarmsystemet. Kanske inte alla som blev stimulera  eftersom inte alla behövde den hjälpen.

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

Upp till toppen
Annons: