Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 803 ggr
[Rightmeow]
2019-11-20 17:01

Ger jag min katt bra mat?

Hej! Jag vill gärna höra från mer erfarna kattägare om jag ger min katt bra mat. Jag har sökt runt på internet och från vad jag har läst så är det här bra mat. Min katt är en blandras/huskatt på 7 år. Han får torrfoder till frukost, då är det från märket pure natural (adult chicken) eller applaws (adult chicken), sen får han blötmat till lunch och middag, då är det Bozita eller Mjau. Ibland får han Royal canin, applaws eller pure natural blötmat istället, men Bozita och Mjau är det han oftast äter. Vi kommer även att få en kattunge snart som kommer att äta applaws torrfoder eller pure natural torrfoder för kattungar och Mjau och bozita kattunge blötmat (kommer köpa lite andra märken på blötmat också för att testa lite annat, men främst kommer han att äta dom märkena som våran vuxna katt äter, fast kattunge versionen då). Jag brukar även ge kycklingben ibland istället för blötmat

Annons:
Uppkatten
2019-11-20 17:10
#1

Vill du ge både torrfoder och blötmat så låter Applaws + Mjau/Bozita som en bra kombination. Pure natural känner jag inte till.

Blötmat är dock det som är bäst för katten.

När det gäller kycklingben så hoppas jag att det är råa ben som kisse får, eftersom tillagade/kokta ben kan skada kattens mag-tarmsystem allvarligt. Du har säkert koll, men skriver det så att även andra får veta att tillagade ben inte är bra för katter. 🙂

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

[Rightmeow]
2019-11-20 17:22
#2

#1 Tack, det är jag medveten om! :) Kan man ge kattungen råa kycklingbenen som vanligt? Har aldrig haft kattunge förut så är lite osäker på om dom kan äta benen som en vuxen katt?

Fridaaaa
2019-11-20 17:39
#3

Bozita och mjaus blötmat är bra
Slopa torrfoder - inte bra för katter

Hade fasat in mush med, och sedan råa ben för tänderna (torrfoder hjälper inte heller för tänderna)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

MonicaLagerquist
2019-11-20 20:13
#4

Jag börjar ge kycklingen när kattungarna är runt 4-5 veckor

Stolt ägare till fem La permer

Upp till toppen
Annons: