Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 475 ggr
[lifebyanki]
11/19/19, 10:54 PM

kattmamma

igår fick min älskade katt 2 fina bebisar, jag har dock en fråga om hennes beteende

hon tar hand om ungarna med hela sitt liv, vi har inte flyttat ut henne från mitt rum än men vi ska göra det inom kort, iallafall, det är inte poängen

Hon går fram och tillbaka mellan mig och sina ungar, ligger och gosar med mig ett tag, går ner från min säng, kollar till sina ungar, matar dom, tvättar dom osv osv men är det normalt för katter att gå fram och tillbaka till sina ägare när dom fått ungar? har bara sett katter som är hos sina ungar hela tiden.

hon gillar ju allra mest om jag är precis på golvet bredvid ungarna men det är ju så hårt:( varför går hon fram och tillbaka? kan en katt älska sin ägare så mycket att hon lämnar kattungarna korta stunder bara för att umgås med mig? eller är det något som är fel?

Annons:
annzoo
11/20/19, 4:16 PM
#1

Det är normalt att hon inte ligger hos kattungarna hela tiden. De måste ju också sträcka på benen för att äta och göra sina behov :) katten kan också tycka det blir varmt med kattungarna och är de flera kattungar värmer de varandra. Att hon söker upp dig hela tiden (är hon förstförderska ?) vill hon ha dig där och du ska "hålla tass" och vara ett stöd. Flytta inte bolådan de första veckorna

[lifebyanki]
11/20/19, 4:50 PM
#2

#1 ja det är ju såklart att hon måste sträcka på benen och äta och det men har aldrig varit med om att katter går ifrån ungarna för att umgås med någon annan

ja detta är hennes första kull, höll ''tass'' hela födseln (hon lät mig inte gå) 

vill ju vara nere hos henne men har loftsäng så måste isåfall ligga på golvet vilket gör väldigt ont, dessutom är det litet utrymme just där hennes boplats är just nu

Upp till toppen
Annons: