Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 791 ggr
OberonsMatte
11/18/19, 7:51 PM

Ytterligare en tand utdragen

Idag var Oberon hos tandläkaren igen . Förra gången (för ett par år sedan) drogs 5 tänder, men den här gången blev det bara EN!  Istället för prisuppgiften 8.000-12.000 kostade det "bara" 7.450 kronor, trots att det var en stor hörntand som drogs!👍

Den här gången verkar han faktiskt även acceptera att det inte kan serveras torrisar när man har stygn i munnen som behöver läka.  Förra gången höll han på att svälta sig sjuk, men nu (efter att ha rynkat på nosen åt  3 olika sorter + uppblött torrfoder) så slank det minsann ner lite Gourmet-mousse!

Har fasat lite både för kostnaden och för konvalescensen, men än så länge har det bara varit positiva överraskningar.  Så skönt också att ha fått det gjort så att Oberon inte behöver gå omkring och har ont av den där tanden. ❤️

Sajtvärd Katter iFokus

Annons:
OberonsMatte
11/18/19, 8:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Här ligger han lite demonstrativt och håller foderautomaten under bevakning så att han inte missar om maten skulle bytas ut..😉som tur är jamar han iallafall aldrig efter mat.

Sajtvärd Katter iFokus

Honestyisdead
11/18/19, 8:13 PM
#2

Men det är ett jäkla pris för en tand ändå. Tror få förstår vad det kostar. Hoppas han läker fort och kul att det går bra :)

MonicaLagerquist
11/18/19, 8:16 PM
#3

Lillkatten krya på dig nu.

Stolt ägare till fem La permer

OberonsMatte
11/18/19, 8:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

#2 Ja, jag tyckte det var skönt att det inte blev ännu mer (men jag är kanske lite avtrubbad efter alla veterinärkostnader jag haft). Hade dock varit rätt skönt om jag hade hunnit teckna tilläggsförsäkringen TR/Forl även för Oberon… Så här såg iallafall kvittot ut, så själva utdragningen är ju egentligen bara en del av kostnaden.

Sajtvärd Katter iFokus

OberonsMatte
11/24/19, 3:59 PM
#5

Att få Oberon att acceptera att enbart äta mjuk mat under läkningstiden var min största farhåga med den här operationen och efter några dagar så blev det tyvärr som jag hade befarat. Han har ätit mindre och mindre och de senaste dygnen knappt något alls! Har köpt hem alla sorters lyxmat som han brukar tycka om, men han vill ändå inte äta. Dessutom har han igår och idag kräkts upp det lilla han fått i sig…😕

Jag har återbesökstid imorgon kl 9.30, så får se vad de säger då. Har försökt ge extra vatten i munspruta och i ren desperation tidigare idag så delade jag lite torrfoder med tablettdelare som han faktiskt åt då med god aptit (men kräktes upp igen en stund senare). Nu fick han ca 10 delade i/d- torrisar för en halvtimme sedan som han hittills har behållit. Har inte vågat väga honom, men tycker att det t.o.m. syns på honom att han rasat i vikt.

Sajtvärd Katter iFokus

MonicaLagerquist
11/24/19, 4:10 PM
#6

Fy så jobbigt.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
micki78
11/24/19, 5:34 PM
#7

Ja det är inte billigt! Min katt ska snart dra ut sin tand, tror det är ena "hugg tanden" det kostar 6800kr så dom. Innan har han tagit bort tandsten, jag trodde dom skulle rensa tänderna, peta bort tandstenen lixom men det visade sig att dom drog ut dom.

Synd att sånt inte täcker försäkringen, i alla fall inte Agria.

Honestyisdead
11/25/19, 5:34 AM
#8

#5 Vad hemskt :( håller tummarna!

OberonsMatte
11/25/19, 11:17 AM
#9

Nu har veterinären kollat stygnen på en mycket motsträvig Oberon och konstaterat att det har uppstått en infektion… Eftersom jag sedan tidigare vet att han blir väldigt dålig i magen av Vetrimoxin frågade jag om alternativ till den och fick då en flytande antibiotika att ge med munspruta. Så nu ligger Oberon under sängen med flytande antibiotika i pälsen och gömmer sig för mig .. Han är jättesnäll och medgörlig när det gäller i stort sett allt, men försöker man titta eller peta i munnen blir han minst sagt svårhanterlig och sprattlar med huvudet som en galning. De närmaste 7 dagarna kommer att bli en utmaning.

Sajtvärd Katter iFokus

Ragga
11/25/19, 1:24 PM
#10

Stackars Oberon och stackars matte. Vet hur jobbigt det är när katten  inte vill medverka.  Håller tummar o tassar för snabbt tillfrisknande.

Upp till toppen
Annons: