Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 573 ggr
Honestyisdead
11/14/19, 5:42 PM

Kattens näringslära

Annons:
Ajax1
11/14/19, 10:50 PM
#1

Intressant läsning.

kattöga
11/15/19, 5:46 AM
#2

Åh, vad jag önskar att alla kattägare skulle läsa artikeln!

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

micki78
11/15/19, 11:10 AM
#3

Väldigt bra artikel!

Min katt har diabetes, han får insulinsprutor morgon och kväll.

Han fick nog diabetes för han fick i princip äta vad han ville, jag gav honom vanlig kattmat, typ pussy, delikatess mat, kattgodis som jag inte kollade näringsinnehållet på, sen fick han ofta smaka mat från köksbordet. Ibland fick han smaka kakor, flingor och så gillade han glass. Helt Vansinnigt när jag tänker efter!

Nu äter mina katter helt spannmålsfritt. Dom får ingen torrfoder endast blötmat.

Mjau och Bozita. Det finns även bra kattgodis som min diabetiker kan äta och den påsen heter Natures menu och innehåller 95%kött.

Han har nu haft diabetes i 6månader och mår mycket bättre. Så kosten är jätteviktig! Att man gör "rätt" redan från början. 

Tycker alla som älskar sina katter ska läsa denna artikel.

Honestyisdead
11/15/19, 12:03 PM
#4

Ja tänk om alla läste det här.

Själv gick jag över till blötfoder så fort katterna bott in sig.

Pia-69
11/15/19, 12:18 PM
#5

Ja denna artikel är väldigt bra, läste den för ca 4 år sedan, önskar att jag visste detta för ca 30 år sedan när jag för första gången skaffade katt i vuxen ålder. Det är så märkligt att fodertillverkarna får lov att tillverka foder med spannmål i till köttätande djur, vi matar ju knappast våra kor och hästar med köttbiprodukter! Fast många vet nog inte om att katt och hundmat (i många fall)innehåller spannmål, jag har en kollega som blev jätteförvånad när jag berättade att Pussi och Whiskas m.fl. mest innehåller spannmål.

Om alla gav sina husdjur art specifikt korrekt föda så hade våra husdjur sluppit många sjukdomar och mycket onödigt lidande. ❤️🐱


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

kattöga
11/15/19, 12:46 PM
#6

#3 Har du provat Cosma Snackies? 100 %  kött. 
(De är ganska mjuka och lätta att äta .)

Våra katter älskar Kyckling-snacksen. De är också lätt att smula över mat när katterna är kräsna (åtminstone kycklingen).

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Annons:
MonicaLagerquist
11/15/19, 3:43 PM
#7

👍

Stolt ägare till fem La permer

micki78
11/15/19, 4:37 PM
#8

#6 Nej den kände jag inte till! Tack för tipset, den måste jag köpa hem:=)

kattöga
11/15/19, 4:46 PM
#9

#8 Hoppas de gillar det! 
Glömde länka, Cosma Snackies finns på Zooplus.se och bitiba.se (samma ägare till båda webbshopparna (så kan vara värt att jämföra priserna, de kan variera).

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Upp till toppen
Annons: