00 - Allmänt kattprat

Två kattungar som ”leker”

2019-11-05 06:11 #0 av: 76:a

Hej! Är det fler som har erfarenhet av att ha två kattungar från samma kull? Våra är nu cirka 15 veckor och brottningsmatcherna blir hårdare och hårdare. De biter varandra väldigt mycket i halsen, håller i länge och ser nästan läskigt ut.
Är det normalt att dem gör det?

Sen en till fråga...hur länge ska de vara såååå galna och vara typ överallt högt/lågt. När börjar det lugna sig tror ni? När kan man få tillbaka sitt hem ;)

Anmäl
2019-11-05 06:50 #1 av: Maria

Det låter normalt tycker jag. Min erfarenhet är att vissa katter är högt och lågt hela tiden. Jag har haft en sådan galning i 17 årSkrattar medan hans kompisar varit mycket lugnare.

Kattungar brukar lugna sig med tiden men 15 veckor är ju ingenting i sammanhanget.

/Maria

Anmäl
2019-11-05 06:59 #2 av: dixieQ

Det är normalt att de leker hårt med varann,men går det för hett till så kan du avbryta dem,genom att fräsa till el dyl..Klättrar o busar gör de ju,vissa katter hela livet...de är ju kattungar..(fast du kan ju lära dem att det inte är ok att riva ned blommor etc...när de blir äldre så kan du ju lära dem att inte busa på nätterna,fast är de innekatter så behöver de ju röra sig så mycket som möjligt så egentligen är det ju  bra om de springer rundor..

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.