Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 665 ggr
76:a
2019-11-05 06:11

Två kattungar som ”leker”

Hej! Är det fler som har erfarenhet av att ha två kattungar från samma kull? Våra är nu cirka 15 veckor och brottningsmatcherna blir hårdare och hårdare. De biter varandra väldigt mycket i halsen, håller i länge och ser nästan läskigt ut. Är det normalt att dem gör det? Sen en till fråga…hur länge ska de vara såååå galna och vara typ överallt högt/lågt. När börjar det lugna sig tror ni? När kan man få tillbaka sitt hem ;)

Annons:
Maria
2019-11-05 06:50
#1

Det låter normalt tycker jag. Min erfarenhet är att vissa katter är högt och lågt hela tiden. Jag har haft en sådan galning i 17 år😃 medan hans kompisar varit mycket lugnare.

Kattungar brukar lugna sig med tiden men 15 veckor är ju ingenting i sammanhanget.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

dixieQ
2019-11-05 06:59
#2

Det är normalt att de leker hårt med varann,men går det för hett till så kan du avbryta dem,genom att fräsa till el dyl..Klättrar o busar gör de ju,vissa katter hela livet…de är ju kattungar..(fast du kan ju lära dem att det inte är ok att riva ned blommor etc…när de blir äldre så kan du ju lära dem att inte busa på nätterna,fast är de innekatter så behöver de ju röra sig så mycket som möjligt så egentligen är det ju  bra om de springer rundor..

Koshka_ru
2019-11-20 15:48
#3

Man kan aldrig säga på förhand. Mina två katter (två olika kullar men halvsyskon, så de är hos mig sen de var 4 mån och är nu 3 år) leker ibland, springer efter varandra, men aldrig slagits på riktigt. Min kompis har två katter som är nästan 5 år nu och de är från samma kull - de slås på riktigt väldigt ofta:-(

Uppkatten
2019-11-20 16:09
#4

#0 Mina båda förra katter "lugnade sig" när de var omkring 1½ år. De katter jag har nu "lugnade sig" när de var omkring 1 år (om jag minns rätt). Så du får räkna med att vara grön-grå i ansiktet av trötthet ett tag till 😉. Men håll ut - det blir bättre! 

Se till att kattungarna har bra klösmöbler att klänga omkring i, det är guld värt, och lek ordentligt med dem under kvällen. Se också till att de har en massa bra leksaker att sysselsätta sig med under natten, min ena katt hade t ex en hel flock med pingisbollar som hon vallade fram och tillbaka i lägenheten sedan jag hade gått och lagt mig… 🙂 En eller annan pingisboll såg hon dessutom till att valla ut på den in-nätade balkongen så att matte fick gå på boll-sök nere på gräsmattan på gården på morgnarna… Min andra katt tyckte att bollbanor var det bästa som fanns när hon var liten. Boinkar har också varit väldigt populära liksom katt-tunnlar.

När det gäller hemmet så får du nog helt enkelt finna dig i att du numera betraktas som inneboende… 🙂

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Upp till toppen
Annons: