Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 833 ggr
Sixtens matte
11/3/19, 2:29 PM

Sover era katter i katthus / kattkojor?

Skulle vara Intressant att höra andras erfarenheter: sover era katter i katthus / kattkojor eller bara på öppna platser? Vi har ett hemmabyggt katthus som står i ett tempererat garage och är tänkt som "värmestuga". Ingången är en chipstyrd kattlucka och han går in där och äter, men verkar inte vilja sova / vila där. Vad är andras erfarenhet? Hur löser ni sovplats för utekatter under tider ni inte kan släppa in i huset (dvs ni som inte har kattlucka in i huset). Jag har läst om frigolitlådor som folk ställer ute som sovlådor, men de måste väl kännas lika "instängda" som ett katthus?

Annons:
Maria
11/3/19, 2:49 PM
#1

Precis som jag skrev i andra tråden så tycker jag det är mycket märkligt att en katt inte får komma in i sitt hem.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Sixtens matte
11/3/19, 2:55 PM
#2

Jo, tack, jag har fattat det. Vi är dock inte de enda som har katten ute del av dagen då man är på jobbet eller i skolan. Jag är nyfiken att höra hur folk löser det under den kallare delen av året.

Katti
11/3/19, 3:56 PM
#3

Numer har jag innekatter, men tidigare hade vi en barnvagn med åkpåse som stod väderskyddat. Den var mycket omtyckt! Mysigt bäddad korg på glasverandan har vi också kört med. 

Är väl för övrigt inget konstigt alls att utekatter är ute; det är ju deras val! Har man hyfsat regelbundna arbetstider så vet katten mycket väl när man åker och kommer hem igen.

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Upp till toppen
Annons: