Annons:
Etiketterkattstatusdjurskydd
Läst 854 ggr
Stanleigh
2019-10-30 01:28

Hisingen kring Slätta Damm- dödade katter?

Enl GP 2019-10-30 utreder polisen kattförsvinnanden i nämnda område. Saknade el döda katter, mellan fem till sju. En funnen i papperskorg. Finns saker som tyder på att inte "vanliga försvinnanden" enl artikel.

Håll utkik och  håll inne är ett råd. Se här:

https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/polisen-utreder-kattf%C3%B6rsvinnanden-p%C3%A5-hisingen-d%C3%B6d-katt-hittad-i-papperskorg-1.19719773

Annons:
Tarotstollan
2019-10-30 02:41
#1

Nej, så hemskt! 😭

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

OberonsMatte
2019-10-30 11:02
#2

Det som är svårt den här typen av fall är att det blir väldigt många antaganden och gissningar som blir en "sanning" och att man aldrig får veta vad det är för "vissa saker" angående skadorna  och vilka "ytterligare fynd" som upptäckts.

Trafikskadade katter kan få väldigt många olika skador och spåren i svalen kanske helt enkelt var blod om katten vistats där efter att den blev påkörd. Att en död kattkropp slängs i en papperskorg är såklart respektlöst, men inte djurplågeri.

Sajtvärd Katter iFokus

Stanleigh
2019-10-31 01:35
#3

#2 "Det som är svårt i den här typen av fall är att det blir många antaganden …" etc skriver du. Förstår hur du menar där men just nu har vi ju inte direkt ett drev?

Men visst, samtliga katter i det här fallet (rör sig om fem till sju i närområdet som jag förstått) kan ha dött en helt naturlig (vad det nu är, typ överkörd) död, och bara en är slängd i papperskorg.  Och inget är ett brott.

Det som är svårt tycker jag är att katter skadas och dödas, utan vidare. Och (nästan) ingen bryr sig. Vad som ovanligt här är att det uppmärksammas med  polisens utredande. All eloge för det.

Stanleigh
2019-11-17 00:36
#4

Enligt Gp 2019-11-16 utreder polisen fortsatt ytterligare fynd av dödade och försvunna katter kring Slätta Damm på Hisingen Göteborg. En man intagen för förhör, "skäligen misstänkt" i nuläget.

Tänker fortsatt att viktigt att uppmärksammas på kattforum (lokalt men utan GP) också så att kanske ngn annars normalt utegående misse kan skonas.

Se https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/efter-flera-fynd-av-d%C3%B6da-katter-p%C3%A5-hisingen-en-man-misst%C3%A4nks-1.20385972

Upp till toppen
Annons: