Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 823 ggr
Karolina1
2019-10-15 10:20

Katt Devon rex

Jag har en Devon rex kille hemma på snart 11 år han har alltid haft en kattkompis tills för lite över ett år sedan då hon plötsligt gick bort. Han går runt och jamar och skriker på nätterna så att vi blir störda och inte får sova. Har provat allt möjligt men nu behöver jag råd och hjälp om det är någon annan som har varit med om liknande och om det finns någon lösning på problemet.

Annons:
MonicaLagerquist
2019-10-15 11:14
#1

En lösning kan ju vara att skaffa honom en kattkompis .

Har ni varit   hos veterinären och gjort någon seniorkoll på honom?

Stolt ägare till fem La permer

Karolina1
2019-10-15 11:36
#2

Seniorkontroll vad gör dom då? Som en vanlig rutinkontroll? Ja jag har gått i tankarna fram och tillbaka om att skaffa en kompis men sorgen och förlusten av hans mamma gör att det tar emot tyvärr men tanken är inte stäng men känner att det är min absolut sista lösning!

MonicaLagerquist
2019-10-15 12:03
kattöga
2019-10-15 12:41
#4

#2 Jag tror också att en ny kattkompis kan vara den bästa lösningen. Helst en katt från ett katthem där de känner sina katter och kan rekommendera en katt som borde passa din nuvarande katt.

Sorgen och förlusten efter er förra katt kommer i så fall att transformeras till glädje när ni ser att "gammelkatten" känner sig lugnare och gladare igen.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Uppkatten
2019-10-15 15:22
#5

Prova att ha en tänd nattlampa samt ev en radio på på låg volym. Fungerar bra på en del lite äldre katter som jamar nattetid.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

[[eskils_]]
2019-10-15 16:37
#6

Du har fått flera bra tips. Hoppas det löser sig!

Jag tror också på en ny kattkompis.

Annons:
Honestyisdead
2019-10-15 18:27
#7

Det är ju en social ras så jag är säker på att det är en kompis han behöver om han inte är sjuk.

Maria
2019-10-16 06:46
#8

Vår Moritz var 11 år när han blev ensam efter att ha levt ihop med en kompis (Lorentz) alla år. Han blev tokigare än vanligt och gick upp i vikt och mådde inte så bra så vi adopterade en hittekatt som var runt halvåret. Det blev jättebra och man märkte så tydligt hur han mådde bättre igen.

De fick 6 år tillsammans och nu har hittekatten en  ny kompis hemma.😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Karolina1
2019-10-18 21:27
#9

Tack för alla tips! Skriv gärna fler om ni kommer på några! ❤️

Upp till toppen
Annons: