Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 828 ggr
[Issa98]
2019-10-14 14:04

Vilken kattras skulle passa mig?

Hej! Jag och min familj funderar på att skaffa en katt. Jag är hemma och pluggar på distans 1 år framåt så det är verkligen en perfekt tid för oss att skaffa en kattunge just nu. Vi har redan en bondkatt som är 6 år gammal som vi är jätte fästa vid och jag har länge velat ha en till, och känner att det är dags nu! :) Den nya katter kommer jag att köpa och sen ta med mig när jag flyttar hemifrån (förhoppningsvis inom 3 år). Jag vill gärna ha en medium aktiv katt som tycker om att leka och samtidigt är väldigt sällskaplig, och även kan vara ensam i några timmar och vara självständig när det behövs. Jag kan även tänka mig att skaffa en katt kompis till den när jag flyttar, så att den har någon att leka med när jag är på jobbet osv. Förhoppningsvis så blir kattungen och vår nuvarande katt vänner också! Jag har framförallt kollat på Siames, cornish rex och devon rex eftersom jag har fastnat för deras unika utseende. Speciellt har jag blivit helt kär i siameser!

Annons:
MonicaLagerquist
2019-10-14 14:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 6
Förhandsgranskning av bild 2 av 6
Förhandsgranskning av bild 3 av 6
Förhandsgranskning av bild 4 av 6
Förhandsgranskning av bild 5 av 6
Förhandsgranskning av bild 6 av 6
#1

Klart att du ska ha en La perm.

Stolt ägare till fem La permer

Dimocarpus
2019-10-15 05:46
#2

Alla de raser du gillar är väldigt aktiva, både fysiskt och psykiskt, särskilt när de är kattungar. Är du beredd på att stimulera dagligen?  Dock blir det lugnare av kastrering och i takt med de växer.

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

mostermimma
2019-10-15 11:58
#3

Som #2 skriver så har du fastnat för aktiva raser som gärna vill vara med överallt hela tiden. Jag har haft siames själv men uppfattat rexarna som liknande i sinnet. Skulle säga att alla dessa raser också är i stort behov av en raskompis.

Upp till toppen
Annons: