Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 461 ggr
[lifebyanki]
2019-10-12 16:46

Hur? när?

Okej har funderat på detta sjukt länge och google ger mig inga vettiga svar, hur väljer en katt sin ägare? katter väljer ju en särskild person, hur kommer det sig? har haft katt hela mitt liv men har verkligen inte förstått, min nuvarande katt valde mig på bara 1 dag, hon är helt fast med mig, hon kan vara hur rädd som helst, när jag bär upp henne blir hon lugn, hon ska alltid sova bredvid mig, gosa när jag vaknar, hon kan vägra sitta hos någon annan men hos mig funkar det helt perfekt, varför gör katter så?

Annons:
Soligajag1
2019-10-12 17:40
#1

Hejsan ! Jag har haft katt / katter 🐈sen jag va liten , enligt mig är det så att katter bestämmer sin matte/ husse , mina senaste katter -Knatte o Tjatte är bröder och så olika , Knatte vill gosa ( gråa ) Tjatte ( vit o svart) är den fina herrn , 🐈😺 Jag har 2 söner , Tjatte bestämde sig genast för min yngsta son , han är en analytiker och älskar fina kläder och det har Tjatte märkt , så kul ! Samtidigt är min son så lugn och tar allt coolt ! Sen sa min son att brorsan / Knatte är vild o galen , springer runt och kan inte sitta still , Sån är du mamma sa han , som Knatte ! 😻😺 Sen märker ju katterna vilka dem kan ty sig till ( tycker jag) När min mamma o pappa kom på besök gick Tjatte alltid till hennes väska. Han visste att hon hade godsaker där , 😀👌🏽 Nu vet du lite ! 😀🌹😍

HH 🙂

Soligajag1
2019-10-12 17:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Mina 🐈 🐈 katter , Knatte o Tjatte, 11 år ,

HH 🙂

Herveaux
2019-10-12 17:42
#3

Här finns en artikel om det på engelska, skummade igenom lite snabbt bara, så vet inte hur matnyttig den är om du ville ha mer seriösa forskningsrön på det hela.
https://www.rover.com/blog/cats-choose-favorite-person/#


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

[lifebyanki]
2019-10-12 20:23
#4

#1 det är verkligen att katter bestämmer över sin ägare, märks direkt och dina katter ser helt underbara ut, minns när mamma sa till mig att en katt måste bo inne hos mig någon månad och jag ville verkligen inte, gissar att jag inte ville släppa min andra katt jag förlorade förra året men vi kom överens sjukt snabbt och på 1 vecka var jag och nya katten bästavänner, vill inte ens sova utan henne och hon stannar mer än gärna på mitt rum (så länge jag är hemma, annars roar hon sig med sina andra vänner i vardagsrummet)

#3 läste igenom artikeln och verkar ha lite mer förståelse, är ju hennes favoritperson iallafall, jag och hon har ett väldigt speciellt band med varandra, tack för du delade artikeln!

Upp till toppen
Annons: