Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 849 ggr
[Coorneliaa]
2019-09-30 17:23

Reflex halsband+ långhårig katt?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej Har en långhårig katt och undrar om nån vet hur man ska få reflex halsbandet och synas elelr om det finns special till långhåriga? Köpte ett idag men det syns knappt under kragen Detta är det som syns av halsbandet

Annons:
OberonsMatte
2019-09-30 17:36
#1

Ja, det finns reflexhalsband med flärpar, eller så fäster man reflexflärpar själv på ett vanligt halsband.  Här kan man beställa färdiga halsband eller se hur "flärparna" ser ut: https://www.boett.com/product-page/reflexhalsband-katt-med-fl%C3%A4rpar

Det finns även en facebooksida (Reflexhalsband för katter) som syr reflexhalsband med flärpar och säkerhetsspänne på beställning.

Sajtvärd Katter iFokus

AnAnd20
2019-10-28 12:11
#2

Efter att min föräldrars katt tappade sitt reflexhalsband har jag nu slaktat ett nytt halsband för att kunna sy fast det på GPS-halsbandet istället för att ha dubbelt som han hade förut. Det är synd att de inte har inbyggd reflex i GPS-halsbanden, men nu hoppas jag att han syns bättre i mörkret med min lilla uppgradering jag har gjort på halsbandet, om inte får jag fixa mer reflexer på det. Katten är korthårig, men det skadar nog inte att ha lite flärpar på det. 😉

Tack för idén #1

Följ gärna min hamsters Instagram @hammyDraco 🙂

[[eskils_]]
2019-10-28 14:06
#3

Reflexflärpar på halsbandet är nog en bra idé under den mörka årstiden - om katten ska vara ute.

19Mikaela93
2019-10-28 21:15
#4

Hört att det har fungerat bra med reflexspray, finns för djur om man googlar :)

Uppkatten
2019-10-28 21:50
#5

#4 Tveksamt om det är så bra för just katter som tvättar sig så mycket…. Man vill ju inte att de får i sig kemikalier…. tänker jag.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

19Mikaela93
2019-10-31 11:09
#6

#5 Håller med, tänkte inte på det!

Annons:
Upp till toppen
Annons: