Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 653 ggr
iza89
2019-09-18 08:38

Tips på kattsand

Hej kissemiss-experter! Jag har tre katter och två kattlådor hos mig, jag har alltid använt ever clean vilket funkar bra (förutom att det blir sand precis överallt men det är väll svårt att undvika) men det börjar bli lite dyrt, helst efter jag räddade den minsta och dom blev tre istället för två :) Har ni några tips på bra Kattsand som är lite billigare..? Jag testade kristallsand i en av lådorna som inte sprätter lika mycket men tror katterna fick ont i tassarna av dom (innekatter och extra känslig om trampdynorna månne..?). Gärna tips på sand som går att köpa online och som jag kan få hem till dörren, har ej tillgång till bil och behöver alltid köpa mycket och så stark är jag inte 😅 Hoppas ni har några tips till mig och missarna!

Annons:
Uppkatten
2019-09-18 12:12
#1

Everclean har ju ganska ofta kampanjer med lägre pris så då brukar jag passa på och köpa extra mycket.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Ary
2019-09-18 12:27
#2

Jag köper sjöbogårdens påsar/kartonger på Ö&B, relativt billig och bra tycker jag. Klumpsand.

Såg nu att du ville ha online och det är den tyvärr inte ju…

iza89
2019-09-18 13:12
#3

Jag tycker inte det varit nå extrapris på länge nu.. men håller givetvis koll där ändå! Hmm, om man lyckas få skjuts nån gång så ska jag kolla upp den :)

Uppkatten
2019-09-18 15:47
#4

#3 Nej, jag håller med, nu var det några månader sedan det var kampanj senast. Men jag vet av erfarenhet att det ofta brukar komma under hösten, för då brukar jag cykla kors o tvärs och köpa Kattsand + be någon bekant med bil att köra ett lass åt mina katter inför vintern 🙂. Så jag hoppas att det kommer några bra erbjudanden i butikerna snart. 🙂

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

19Mikaela93
2019-09-18 20:07
#5

Jag använder Everclean och tycker den är toppen och väldigt ekonomisk, har tre katter. Brukar vara extrapris nästan en gång i månaden på Vetzoo… Värt att köpa på sig några åt gången :)

iza89
2019-09-19 16:33
#6

Jag kanske använder sanden ”fel” för tycker det går åt så himla fort och det blir dyyyrt! Ska dock hålla koll på både vetzoo å arken lite mer :) Nån som vet nått om Smily Kattsand..? De var två för 249:- på arken (10kg) och verkar ha fått bra betyg..

Annons:
Uppkatten
2019-09-19 17:16
#7

En del hävdar att Smily är (nästan) lika bra som Everclean. Jag har testat den på mina katter och den åkte ut illa kvickt. De första dagarna fungerade det bra, och den höll jämna steg med Everclean. Men sedan började det stinka något alldeles fruktansvärt från kattlådan, så då bytte jag tillbaka till Everclean. 

En sand som jag är nyfiken på är Soft Cat som jag har för avsikt att testa under hösten (i en av kattlådorna).

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Dimocarpus
2019-09-19 20:54
#8

Vi använder Cat's best Sensitive. Det går att köpa på bittida.se eller zooplus.se. Det är både skonsamt för miljön, katten och plånboken. Två påsar räcker till 2 stora kattlådor och en liten för tre katter och räcker till 5-6 veckor. Vi är nöjda!

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

19Mikaela93
2019-09-19 22:38
#9

#6 För att den ska vara ekonomisk bör det vara mycket sand i lådan, jag har lådor med tak så jag har sand nästan upp till kanten, sen så rensar jag ett par gånger om dagen ibland mer. Går i snitt åt 10l i månaden till att fylla på lådorna till tre honkatter, alltså till redan uppstartade lådor 🙂

[[eskils_]]
2019-09-20 15:54
#10

Vi har också Everclean, tycker den klumpar bra och tar bort lukten.

Pysen-10
2019-09-20 19:26
#11

Jag kör ICAS med doft, tror den kostar 61 kr. Klumpar bra, dock väldigt mycket utanför lådor men det är väl som det är, beror kanske på att jag inte har tak och att dom sprätter o gräver nå kopiöst.

Caersa
2019-09-21 16:20
#12

Använde Everclean till mina katter

Upp till toppen
Annons: