Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 503 ggr
pisces1
2019-09-16 14:46

Katter som är osams

Jag har ett jätteproblem som jag hoppas att jag kan få hjälp med. Har fyra katter varav far 3 år och son 2 år som råkat i luven på varandra. Det är sonen som attackerar pappan och det har gått så långt att pappan bara vågar vara i vårt sovrum för så fort han kommer ut i lägenheten så är sonen där och jagar tillbaka honom. De har slagits flera gånger tom.Går ju inte att ha det så här såklart därför har vi börjat att fundera på att hitta ett nytt hem till sonen eller pappan men det är ett jättesvårt beslut vilken som ska flytta för vi är så fästa vid båda. Vad hade ni gjort och har ni några råd eller tips? Tacksam för svar!

Annons:
Pia-69
2019-09-16 14:54
#1

Är katterna kastrerade?


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

pisces1
2019-09-16 15:02
#2

Ja

19Mikaela93
2019-09-16 15:36
#3

Testa Feliway Friends, fungerade jättebra här! Använd samtidigt i flera uttag, om ni bor lite större :)

pisces1
2019-09-16 15:52
#4

Det har vi testat.Glömde nämna det

MonicaLagerquist
2019-09-16 15:54
#5

Har ni kollat upp så att ingen av katterna är sjuk?

Stolt ägare till fem La permer

OberonsMatte
2019-09-16 21:19
#6

Är de innekatter allihop? Hur stort bor ni? Hur kattanpassat är det när det gäller antal resurser i reviret? Resurser är t.ex. toalådor, klösmöjligheter, utkiksplatser, sovplatser, gömställen, matplatser och mat, dvs. allt som katter behöver och använder sig av som det kan uppstå konkurrens kring.

När det uppstår statuskonflikter i en kattgrupp är det viktigt att utöka och förbättra resurserna så att konkurrensen minskar. När resurserna är knappa blir status mer eftertraktat och viktigt eftersom konkurrensen blir mer påtaglig.

Sajtvärd Katter iFokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: