Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1045 ggr
Kaspers matte
9/14/19, 7:00 PM

Fortiflora

Är det någon här som vet om man kan ge Fortiflora till en kattunge (16 veckor)?

Annons:
OberonsMatte
9/14/19, 8:01 PM
#1

Ja, det går bra.

Sajtvärd Katter iFokus

Kaspers matte
9/15/19, 12:58 PM
#2

Tack! Har hört att det kan stimulera matlusten och vill prova men var osäker på om det bara var för vuxna katter.

Uppkatten
9/15/19, 1:04 PM
#3

Att en 16 v gammal kattunge saknar matlust låter inte OK, och det är tveksamt om det ska "åtgärdas" med Fortiflora. 

Vilken är bakgrunden till att din kattunge äter dåligt? Har den precis flyttat in till dig? Varit sjuk? Annat?

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Kaspers matte
9/15/19, 3:53 PM
#4

Nej då, inget allvarligt alls. Äter inte "dåligt". Det var bara en fråga.

Uppkatten
9/15/19, 5:01 PM
#5

#4 Men du skriver i #2 att du vill prova och motiverar det med att Fortiflora kan stimulera matlusten? 

Det vanliga är att kattungar i den åldern äter massor, så äter din kattunge dåligt är det viktigt att ta reda på varför.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Ajax1
9/17/19, 10:08 PM
#6

När jag var volontär på katthemmet, gav vi kattungar/katter fortiflora om de var dåliga i magen. Den stabiliserar tarmfloran, har jag lärt mig. Men vet ej om den påverkar matlusten…

Annons:
annzoo
9/18/19, 2:50 PM
#7

Är katten dålig i magen kan man testa att ge den det men har kattungen problem med magen bör istället ett veterinär besök prioriteras.

[[eskils_]]
9/20/19, 4:55 PM
#8

Om kattungen har dålig matlust bör man nog ta reda på orsaken. Kan det vara foderbyte eller stress? Var kattungen frisk vid leverans från förra ägaren?

Har själv bra erfarenhet av Fortiflora, men tycker det är dyrt. Ca 12 kr per påse om jag minns rätt.

Upp till toppen
Annons: