Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 1181 ggr
kattöga
2019-09-10 09:21

Använder kattgården som toa... Rensa?

Våra innekatter kan nu, äntligen, gå ut i deras nya kattgård på ca 25-30 m2 (lite justeringar måste göras fortfarande men innekatterna kan använda den redan nu).

De har ibland börjat använda stora delar av gården som toa (vilket var väntat), istället för sandlådorna inomhus. Ibland går de in till sandlådorna dock. 

Ni som har katter som använder kattgården som toa, hur gör ni beträffande rensandet av "ute-toan"?
Låter ni naturen ta hand om det? Mockar ni av gården? Hur ofta i så fall? Och hur många katter använder er utegård? Osv…

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Annons:
Pia-69
2019-09-10 09:54
#1

Jag har inte kattgård ännu, men planerar att bygga en.  Har du toalådor i kattgården eller gör de ifrån sig på marken?
Hur som helst så hade jag nog mockat varje dag. Själv planerar jag att skaffa två pallkragar på varandra som jag sedan tänkt att fylla med sandlådesand, tanken är att det ska bli ett "utedass" till katterna.😃☝️


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

kattöga
2019-09-10 09:57
#2

#1 De har en sandlåda ute, men den använder de inte. De gräver, och gör sina behov, i marken.
De är dessutom vildfödda/utefödda, så det sitter nog i ryggmärgen hos dem, att använda naturen som toalåda…

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Pia-69
2019-09-10 13:01
#3

#2 Okej! Jag hade nog mockat i kattgården varje dag, det blir ju säkert en del "skit" eftersom det är ett begränsat utrymme tänker jag.


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

kattöga
2019-09-10 14:00
#4

#3 Jo, det är nog mocka som gäller. Gör det nu, men har undrat hur andra gör.

(Gården är nog större än 25-30 m2,, som jag skrev tidigare, den är nog snarare 40 m2 eller mer… Men det gör ju ingen skillnad i den här frågan.)

Någon som har kattgård och kan berätta hur ni gör?

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

annzoo
2019-09-11 09:31
#5

Det är kanske bäst att mocka lite nu och då tänker jag iaf

Upp till toppen
Annons: