Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 563 ggr
Kattpatrullen
2019-09-09 09:31

Flytta utomlands - resa

Hej, Vi har tre (hus)katter som snart ska flytta utomlands med oss. Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av flytt utomlands med katt och i så fall några tips och råd att dela med sig av? Våra småttingar är alla unga och friska, men jag oroar mig såklart för flygresan ändå. Allt man inte har kontroll över ni vet… Till vår destination får katter endast flyga som cargo, d.v.s. inte i kabinen eller som medföljande "bagage". Har någon flugit sina katter på en längre flygresa (ca 8 h)? Våra är duktiga på att åka bil och har inga problem med omställningen mellan "landet" och stan. En av dem är fortfarande ganska skygg, och tips om hur jag kan underlätta för henne mottages naturligtvis extra tacksamt. Jag har bra koll på själva processen med avseende på dokumentation, förtullning o.s.v. och kommer dessutom sannolikt att ta hjälp av Scandipet här i Sverige samt motsvarande agent i "mottagarlandet". Någon som har erfarenhet av Scandipet? Tusen tack för erfarenheter och input.

Annons:
vallhund
2019-09-11 18:53
#1

Så länge de är burvana torde det inte vara några problem. Carrgo för djur innebär att det är samma tryck, luftfuktighet o temperatur som i kabinen. Kabinpersonalen har tillträde dit o kan kontrollera att de har vatten etc under längre resor.

Ge inga lugnande mediciner, det gör det bara svårare för djuren.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Kattpatrullen
2019-09-13 14:20
#2

Tack! Det känns bra att veta att burvana underlättar för dem. Ingen annan med erfarenhet från flytt utomlands eller längre resor?

Upp till toppen
Annons: