Annons:
Etiketteravelgenetikuppfödning
Läst 820 ggr
Mayela95
2019-08-31 19:09

När föder hon?

Vår tjej är gravid och räknar jag från att första dagen hon parades är hon 66 dagar idag. Igår natt vid 12 tiden kom hon för att hämta mig så jag följde med till bolådan. Satt där med henne i över en timme. Hon såg då ibland frånvarande ut i perioder och jag misstänker att hon hade börjat få små värkar. Hon sov tillsammans med mig inatt och idag på förmiddag la hon sig igen i bolådan där hon legat sedan dess med undantag för pauser där hon sträckt på sig och ätit mat en gång. Hon vill att jag sitter med & går jag för att dricka vatten är hon med mig. Känner hur magen liksom sjunkit ihop lite och att kattungarna är nära öppningen så troligtvis gick hon då igår in i öppningstadiet. Hon kurrar hela tiden & känner sig orolig och har värkar där hon blir frånvarande i blicken. Det jag tycker är konstigt är att de riktiga värkarna ännu inte dragit igång. Så jag undrar lite på när hon kan föda? Är inte första kullen men kullen tidigare var inte såhär utdragen.

Annons:
annzoo
2019-08-31 21:16
#1

Gå efter magkänsla. Känner du att något är fel tar kontakt med veterinären och åk in. Fast hennes förra dräktighet gick bra kan det vara något som gör att värkarna inte kommer igång tex död kattunge i kanalen som blockerar eller är värksvag

annzoo
2019-08-31 21:16
#2
Mayela95
2019-08-31 22:53
#3

En bebis ute 20.40❤️ Hoppas på att de andra kommer snart

Vixxen
2019-09-01 00:40
#4

Hur går det?

MonicaLagerquist
2019-09-01 11:59
#5

Kom det fler kattungar?

Stolt ägare till fem La permer

Upp till toppen
Annons: