Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 765 ggr
Catlady91
8/13/19, 5:44 PM

Polly - Den blinde kissen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Hej allihop! Som de flesta vet så sökte jag många svar här i forumet huruvida jag skulle skaffa katt eller inte. Måndag förra veckan hälsade jag på en katt som fångade mitt hjärta totalt! Och fredag samma vecka flyttade hon hit ❤️ Hon heter Polly, är 4 år och är blind. Men det hindrar inte henne från att leva ett normalt kattliv. Hon har lite svårt att orientera sig i mörker, men då jamar hon och väntar på mitt svar. Så hittar hon till mig sedan med lite hjälp av knackljud. Hon hittar lådan utan problem, var mat och vatten finns, och var alla möbler står. Hon vill gärna ligga så nära som möjligt, helst på bröstet eller axeln. Ibland funderar jag om jag köpte en katt eller en papegoja 😂 Hon älskar alla människor, det räcker med att säga hej så är man hennes kompis. Hon vinner allas hjärtan ❤️ Hon är en otrolig kisse, som jag ville dela med mig av till er alla 😊

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

Annons:
Maleficum
8/13/19, 7:01 PM
#1

Välkommen till blinda djur klubben! :D

Har ju själv mitt skuttande lilla blindstyre som är 5 år och snart 3 månader gammal (varit blind sen ca 7 månaders ålder). Totalt blind så ingen skillnad på natt och dag för honom så han navigerar lika bra oavsett ljus, däremot gillar han inte blåst då vill han helst stanna inomhus.

Är så lärorikt att leva med en blind individ!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

micki78
8/14/19, 11:36 AM
#2

#1 låter du din binda katt vara utomhus själv eller går du ut med honom i koppel?

Catlady91
8/14/19, 12:11 PM
#3

#1 ja det är otroligt hur normalt de kan leva ändå 😊 #2 jag går med henne i sele och koppel 😊 vill inte släppa henne lös eftersom hon är blind

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

micki78
8/14/19, 2:11 PM
#4

#3

Det är bra. Blinda katter ska inte släppas ut själva, det vore vansinnigt!

 Skönt att höra att båda era katter lever ett bra och normalt liv trots att dom är blinda.

Maleficum
8/14/19, 10:25 PM
#5

#1 Är en blind kanin jag har och han har tillgång till inhägnad tomt när jag är hemma (har altandörren öppen så han skuttar in och ut som han vill), annars går han helt fritt inne. :)

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Lena
8/22/19, 12:23 PM
#6

Vad var det som hände din katt när den dog? Du skrev i en annan tråd att den dog efter 10 dagar.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
Catlady91
8/22/19, 1:43 PM
#7

Hon hade tandsjukdomen forl, som gått för långt för att kunna göra något åt.. Så hon fick somna in i måndags tyvärr 😢

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

Catlady91
8/22/19, 1:44 PM
#8

Kan även tillägga att veterinären såg i måndags att hon inte var blind, men synskadad. Hur pass vet vi inte, då vi upptäckte tandsjukdomen så fort efter det.

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

Lena
8/22/19, 4:10 PM
#9

#7 Fast Forl brukar alltid vara behandlingsbart. Det tycker jag var märkligt! Hemlösa katter har ofta stora problem med sina tänder där många har FORL som gått mycket, mycket långt. Men det brukar alltid gå att behandla men det kostar en bra slant.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Upp till toppen
Annons: