Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 450 ggr
annzoo
2019-08-08 16:36

Välja kattklubb?

Om du skulle rekommendera en kattklubb till en person: vilken kattklubb skulle du välja och vad är bra med just den klubben? :)

Annons:
trissmillion
2023-03-31 13:03
#1

Nu undrade ju jag exakt samma sak.. synd att det inte fanns några svar att ta del av i den gamla tråd lol

Uppfödare - Neva Masquerade (Sibiriskkatt)

trissmillion
2023-03-31 13:08
#2

Redan med i kattklubb från Sverak men för att tillägga undrade jag kring Sverak, Happycatclub mm de större "klubbarna" om någon får för sig att vilja svara i denna gamla tråd :)

Uppfödare - Neva Masquerade (Sibiriskkatt)

MonicaLagerquist
2023-03-31 15:34
#3

Det beror på vad du vill med ditt klubb medlemsskap.Vill du vara med på aktiviteter osv välj en klubb där du bor-Vill du bara ha en klubb för att kunna ställa ut och registera kattungar så välj en klubb som är billig.
Är du medlem i en Sverak klubb kan du ställa ut båder på WCF och SVERAK utställningar.Är du med i en WCF klubb så kan du bara ställa ut på WCF klubbarnas utställningarVissa raser kan du bara ställa på WCF .

Stolt ägare till fem La permer

trissmillion
2023-03-31 16:53
#4

#3: Okej, tack så mycket! :)
Är alla stamtavlor från de olika klubbarna "lika värda" om du förstår vad jag menar? Tänkte på om man tas seriöst oavsett klubb?

Uppfödare - Neva Masquerade (Sibiriskkatt)

MonicaLagerquist
2023-03-31 17:36
#5

Alla stamtavlor är lika värda.
Tar du in en katt från utomlands kan det skilja hur många generationer som finns med på stamtavlan.
WCF hade en mindre generation när jag tog hem en katt från ryssland men det gick enkelt att fixa när katten skulle föras över till FIFE/SVERAK

Stolt ägare till fem La permer

trissmillion
2023-03-31 17:46
#6

#5: Okej super! Tack så jätte mycket för din tid och dina svar :)

Uppfödare - Neva Masquerade (Sibiriskkatt)

Annons:
Nephi
2023-04-02 13:43
#7

Jag har bara varit medlem i lite över ett halvår men har välkomnats med öppna armar hos NERK, fått stöd inför utsällningar, fick låna skynke till KM för att testa innan jag började ställa officiellt. Stor gemenskap hos medlemmarna under NERKS internationella som var i februari.
En annan fördel är ju att en av hund och kattbutikerna i stan har en hel del NERK medlemmar/styrelse som jobbar där, så har varit perfekt att ta med katten ut i sele och miljöträna, och dem fått klämma lite på henne för att hon ska få in den vanan 😁


Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

trissmillion
2023-04-03 11:52
#8

#7: Okej, väldigt intressant! Tack så jätte mycket för info :)

Uppfödare - Neva Masquerade (Sibiriskkatt)

Upp till toppen
Annons: