Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 1279 ggr
Catlady91
7/28/19, 6:12 PM

Kattlådan

Var har ni er kattlåda placerad i hemmet? Vad har ni för Kattsand, och vad kan ni berätta om den? Någon som har/har provat LitterLocker? Vad tycker ni?

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

Annons:
MonicaLagerquist
7/28/19, 6:29 PM
#1

Jag har fyra katter. Öppna stora plastbackar. Olivers Kattsand.

Två kattlådor i datarummet två kattlådor i katternas rum en kattlåda i övre badrummet.

Stolt ägare till fem La permer

Catlady91
7/28/19, 6:33 PM
#2

#1 Vad tycker du om kattsanden, och vad kan du berätta om den? Håller på att kolla upp vilken Kattsand som är bäst vad gället lukt, rengöring och damm(är dammallergiker)

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

MonicaLagerquist
7/28/19, 6:41 PM
#3

Jag gillar Olivers Kattsand för att den fungerar bra till mina behov. Den är billig. Jag köper en pall i taget och får den fritt hemkörd.

All Kattsand dammar ju mer eller mindre. Man får vara försiktig när man häller i sanden. Dvs hålla påsen med sand i botten på lådan.

Jag har testat många olika sandsorter men sen ett antal år tillbaka så är det olivers för min del.

Jag har just nu fertil hankatt och en fertil honkatt och det doftar inte katt i huset. Inte ens nu när det är så här varmt.

Stolt ägare till fem La permer

Catlady91
7/28/19, 6:45 PM
#4

#3 vill liksom inte ha någon illaluktande lukt i lägenheten(50-55kvm) så vill ha en sand som inte dammar, luktar och som är lätt att hålla ren.

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

Maria
7/28/19, 7:35 PM
#5

Vi har två katter som dela på en kattlåda på vår gästtoalett.

Vi kör med Compact Care Kattsand med mild babypowder doft sedan flera år tillbaks. Funkar för oss och katterna😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Belzebubble
7/29/19, 7:04 AM
#6

Vi har Kattsand från Dogman, med lavendellukt. Tycker den funkar bra, klumpar sig och luktar inte. Två kattlådor på två katter och 54 kvm. En i badrummet och en i vardagsrummet. En med lock och den andra öppen men gömd i en IKEA låda.

Annons:
Catlady91
7/29/19, 7:35 AM
#7

#6 kan du visa bild på den i Ikea-lådan? Vill ha tips på hur jag kan gömma kattlådan 😊

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

Belzebubble
7/29/19, 8:31 AM
#8

Så där. :)

Belzebubble
7/29/19, 8:31 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9
Catlady91
7/29/19, 8:37 AM
#10

Sådär funderar jag också på att göra! Minimeras lukten?

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

Belzebubble
7/29/19, 9:09 AM
#11

Nää, inte särskilt… Det luktar inte mindre än utan låda. 

Däremot upplever jag att det är mindre Kattsand runt om. Och så har man inte lådan framme. Vi fick göra så när vi skaffade valp som åt kattbajs.

vendelay
7/30/19, 7:05 PM
#12

Vi har en Modkat-låda i badrummet. Använder ströet "World's Best Cat Litter", ganska dyrt men sjukt bra. Dammar knappt, är ekologiskt, klumpbildande och inte lika tungt som lera. Vi har en LitterLocker, den är otroligt bra. Ju snabbare en hinner slänga ner bajs och kiss i den, desto mindre luktar det. Om det ligger framme i lådan luktar det såklart, men Litterlockern stänger verkligen inne lukten. En påse håller hur länge som helst för oss med två katter, minst 2-3 månader tror jag.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

jollycox
7/31/19, 6:16 PM
#13

Vi har tre lådor i badrummet(två i badkaret och en peewee utanför) och en i rummet brevid.
Använder cats best öko plus, tycker att den är lite för grovkornig men eftersom den är träbaserad så brinner den upp istället för att bilda ett stort sandberg som betonitlera gör.
Peewee-låda med bränslepellets, jag rekommenderar inte att ha enbart pelletslåda utan även vanlig låda med vanlig sand. Två av våra tre katter går ibland på peeween.
Är du ute efter en sand som dammar minimalt så prova soft cat (finns på zoo.se). Vi har haft den och den var superbra, finkornig också. Tyvärr blev den statisk hos oss så det sprätte sand överallt.
När det gäller lukt från lådan är det mycket maten som styr, våra katter äter mush och blötmat och deras bajs luktar väldigt lite när dom just bajsat men när det torkat så slutar det lukta.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Annons:
Eremitkräftor?
8/2/19, 12:58 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Min katt gillar att äta med oss så kattlådan ligger i köket! Jag använder klumpbildande Kattsand! Så när han har kissat samlas det i klumpar och lätt att ta bort

Lona
8/2/19, 1:48 AM
#15

#9, Snyggt!👍
Är det Ikeas Hol?


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Belzebubble
8/2/19, 6:42 PM
#16

#15 Japp, det är det! Superenkelt att göra och kattlådan skrämmer inte gäster. :P

S.L
8/2/19, 9:22 PM
#17

1 i hallens del och 1 i ett rum där dottern har sminkbordet. 2 helt olika lådor och olika sand i dom ena finkornig andra lite grövre korn. Tror jag föredrar den grövre sanden mer då den skräpar mindre 🐈Katterna går på båda lika flitigt

Ajax1
8/6/19, 11:07 PM
#18

Har kattlådan i hallen, Ica' s klumbildande sand med lavendeldoft, fungera bra. Katten har även fri utevistelse.

Honestyisdead
8/7/19, 9:26 PM
#19

Har två stora kattlådor. En med tak utan lucka och en utan tak. Tigerino blue signal sand, ca 15 cm tjockt lager. Rensar minst två gånger om dagen. En låda står i hallen, den andra i vardagsrummet.

Upp till toppen
Annons: