Annons:
Etiketteravelgenetikuppfödning
Läst 998 ggr
[Justie]
7/19/19, 7:58 PM

Vilken färg har Nero?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan alla kunniga! Hämtade nyligen hem en liten kille på 12 veckor, och googlar efter vilken färg han kan tänkas ha. Kan det vara svartsmoke? Mammakatt är helsvart och pappan okänd. Ibland ser han nästan helt svart ut, och i vissa vinklar ser han helt randig ut på hela kroppen. Hoppas ni kan hjälpa mig! 😁

Annons:
MonicaLagerquist
7/19/19, 8:06 PM
#1

Det ser ut som svart med spökmönster.

Stolt ägare till fem La permer

kattöga
7/19/19, 8:58 PM
#2

Som en novis och av det jag kan se på bilden, skulle jag gissa (!) på Svarttigré…. 
Men som sagt, jag är novis och kanske kan fler bilder ge mer information till de som vet mer.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

[Justie]
7/19/19, 9:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#3

Här är några fler bilder! Ska googla efter spökmönster och svarttigré 😁

Stallmima
7/19/19, 9:57 PM
#4

Det var mig en till söt liten pojke du har  ❤️  Han är ju uppenbart tigrerad och svart, så svart-tigrerad skulle jag säga  😎

VargenCV
7/19/19, 10:57 PM
#5

Din katt är absolut inte svarttigrerad. En sånn katt är brun med svart mönster. Bild lånad från google: http://www.orebrokatthem.com/images2/barney4.jpg

Din katt är svart med spökmönster - det blir borta när katten blir äldre - eller svartsmoke. Titta ner i pälsen in momt huden; är en tydligt vit eller bara grå?

[Justie]
7/20/19, 10:59 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

#5 Jag skulle nog säga grå 🤔 Alltså svart med spökmönster då? 😊

Annons:
Upp till toppen
Annons: