Annons:
Etikettertillbehörutrustning
Läst 438 ggr
iza89
7/18/19, 7:18 PM

Fråga FURminator

Är det någon här som har en FURminator till sin katt..? Jag har två långhåriga katter och funderar på att köpa en sån, tänkte höra om den är värd pengarna och funkar bra innan :)

Annons:
TatsuOni
7/18/19, 7:20 PM
#1

Skulle inte rekommendera em furminator till en långhårig katt. De har en viss tendens att förstöra pälsen på långhåriga katter.

Jag har tre korthåriga katter och borstar försiktigt ett par gånger om året. Då fungerar den fint, men skulle som sagt inte använda den på en långhårig katt.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Carmarino
7/18/19, 7:22 PM
#2

Jag har en och den är otroligt effektiv, men jag har korthåriga katter. Vet inte hur den fungerar på långhåriga katter. Har dock sett att det finns särskilda furminators för långhårskatter, så det borde ju funka.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

iza89
7/18/19, 7:45 PM
#3

Ja jag frågar eftersom det finns för långhåriga också, man kunde välja på hemsidan vilken man ville ha.. men får forska vidare och se om det är nått, det blir ju så otroligt mycket päls här hemma!

[TheSquirrel]
7/18/19, 9:01 PM
#4

Jag har en korthårig katt med väldigt tjock och fluffig päls (hennes pappa var långhårig) och för henne är furminator verkligen räddningen när det är dags att bli av med vinterpälsen. Vet dock tyvärr inte hur de fungerar på långhåriga katter.

Uppkatten
7/18/19, 9:07 PM
#5

Jag har ingen egen erfarenhet, men har hört att den ska användas med viss försiktighet så att man inte irriterar kattens hud (när man i sin iver går på för mycket med furminatorn).

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

iza89
7/18/19, 10:22 PM
#6

Ja det stod att man ska vara väldigt försiktig med den. Kanske kan fråga personalen på arken, dom brukar ju vara kunniga :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: