Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1235 ggr
iza89
2019-07-16 14:26

Rädd kattunge

Hej! Igår hämtade jag en stackars rädd liten katt från ett hemskt hem, hon är ca 13 veckor. Jag tror inte hon haft så mycket kontakt med människor då hon är vääldigt rädd och skygg! Så fort jag försökt närma mig henne med handen/fingret så hon får lukta lite på mig så sticker hon fort som attan. Jag har två andra katter, dom har gått fram lite försiktigt men de verkar känna av den lillas rädsla och backar (vilket är bra!). Jag blir så himla orolig över hur jag ska få kontakt med den, dom andra två jag har var så himla keliga och busiga små kattungar. Men om den här levt lite tokigt och får ett nytt hem kanske det blir en extra stor förändring. Den har bara varit under soffan förutom inatt då den gått runt i hemmet, men den har mjauat och ”gnällt” så jag har fått kolla till den flera ggr, jag la mig bredvid den och då blev den lite lugnare. Jag har låtit henne vara mycket idag då jag förstår att hon är helt slut. Men jag vill ju att hon ska förstå att detta är ett bra hem.. har ni några förslag på vad jag kan göra? Hur mycket ska jag gå på och hur mycket ska man låta henne vara? Jag har ställt fram mat och vatten men hon har inte tagit nått av det vad jag sett, jag såg små tassavtryck i ena kattlådan men inget kiss/bajs. Hade ju varit bra att visa henne båda lådorna men hon blir så himla rädd.. jag blir lätt orolig för både djur och barn så jag kanske överreagerar men det känns jobbigt, lilla katten ska ju ha det bra.

Annons:
vallhund
2019-07-16 14:30
#1

Min rädda vilding levde under soffan i 3 veckor, utvecklades till en väldigt social o tillgiven kisse.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

iza89
2019-07-16 14:37
#2

Åh det är sånt jag behöver höra tror jag haha, jag blir så himla nojig - dom runt mig blir lite irriterade.. men när man är djurvän och vill katten väl så kan jag inte låta bli att bli orolig!

vallhund
2019-07-16 14:43
#3

Hans mentor var en mammig hanhund.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Scully
2019-07-16 14:51
#4

Låt det ta tid, ställ mat och låda kring hennes "säkra ställe". Locka inte på henne i början, utan sätt dig en bit ifrån och prata en stund. Använd gärna feliway, det kan funka lugnande för henne. Ge henne tålamod och tid, så kommer det ordna sig. Lycka till och bra gjort av dig 💖

Maria
2019-07-16 14:54
#5

Jag har för mig att det tog 10 dygn innan hittekatten Lakritz kom fram under soffan i gästrummet där jag sovit med honom. Han var 5 månader och klöste och fräste så fort jag försökte klappa . Viktigt är att du ser att hon äter, dricker och går på lådan. Förmodligen gör hon det nattetid.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

iza89
2019-07-16 14:54
#6

Tack! Jag ska ta det lugnt och låta henne komma fram, klart det måste vara förvirrande att byta hem och när man inte haft det så himla bra under första tiden så förstår jag att hon blir rädd! Tänk om man ändå kunde berätta att det kommer bli bra. Den där feliway, det är en spray va..? Hoppas den finns på arken där jag bor!

Annons:
iza89
2019-07-16 14:56
#7

Ja jag tror också hon gör det nattetid men det är svårt att veta.. hoppas verkligen hon dricker iaf men det är så svårt att veta!

Uppkatten
2019-07-16 15:10
#8

Har du en kattunge som är så liten som 13 veckor så ska du INTE låta den vara! Jo, den kan "få vara" såtillvida att den kanske känner sig tryggare om den får ett eget rum i början, där de andra katterna inte får vara, och där den får ha mat och kattlåda ifred nu i början. MEN du ska definitivt ta upp och klappa på och "tvångsgosa" lite försiktigt med henne omedelbums! Gosa gärna lite försiktigt med henne tills du känner att hon börjar slappna av i kroppen, släpp inte ner för tidigt alltså. Om det fungerar bättre så kan du ha henne insvept i t ex en handduk. Erbjud också massor av lek (och hoppas att hon nappar på det!). Det kan kännas tryggare för henne att leka med sk lekspön, och det är bra om du i början har t ex en lektunnel mellan dig och katten så att hon känner att du inte är för nära. Lek är svårt att stå emot för sådana här små, och lek ger stressreduktion. Så småningom kan du dra lekspöet så hon racer över dina ben, upp i ditt knä o s v. Men lämna aldrig lekspön framme så att katten kan t ex äta sönder dem, få i sig snöre o s v.

Men så här små kattungar är det bra att ta upp och börja "tvångsgosa" med tidigt, det blir inte lättare om man väntar, tvärtom. Hon får gärna ha gömställen t ex under stolar m filt över, eller i pappkartonger, men undvik att låta henne gömma sig under sängen/soffan/badkaret där det är svårt att komma åt henne.

Men god mat/gobitar, massor av lek och stunder av "tvångsgos" brukar relativt snabbt ge resultat.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Uppkatten
2019-07-16 15:12
#9

#6 När det gäller Feliway så bör du välja väggadaptern - inte sprejen. Väggadaptern ger en lagom dos dygnet runt. Sprejar du med sprej så får katten inte finnas i rummet där du har sprejat närmaste 15 minuterna. Alkoholen måste hinna dunsta först, annars kan katten bli mer orolig. Så välj bort sprejen och välj väggadaptern. Sprejen kan man ha till t ex transportburen, och då sprayar man i ett annat rum och väntar i minst 15 minuter innan katten sätts i buren.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Uppkatten
2019-07-16 15:14
#10

Viktigt att hon kommer igång med att äta inom ca 24 timmar, kissa inom ca 24 timmar, bajsa inom ca 48 timmar. Ge henne den mat som hon är van vid att äta och som hon brukar tycka om. Fungerar inte den så prova "vad som helst" i kattmatsväg bara hon äter.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

iza89
2019-07-16 15:29
#11

Alltså jag har försökt att klappa henne och så men hon blir alltså helt tokig. Igår när hon kom ut ur buren så klättrade hon på väggen i hallen, har aldrig sett nått liknande. Jag räddade henne som sagt, jag vet inte vad hon åt men hon har fått både blötmat och torrfoder i vatten. La även fram skinka och mjukt godis men det har hon inte ätit. Jag vet inte hur jag ska lyckas tvångsgosa med henne (läste att folk har kunnat göra det) när hon blir helt tokig. Men jag ska såklart försöka så hon blir van vid mig. Inatt satt jag en bit ifrån henne och pratade lugnt med henne och försökte leka men ingen reaktion. Hon är inte alls som dom två andra katterna jag har och det skär verkligen i hjärtat när hon är så rädd, vem vet vad hon har varit med om. Hon gör inte ”vanliga” kattunge grejer som du nämner - som att busa och klättra på en osv. Men jag ska såklart inte ge upp, hon ska få massa kärlek och hoppas hon ser att här behöver man inte vara rädd!

Uppkatten
2019-07-16 15:46
#12

Jag förstår att hon är jättestressad. En del katter är så stressade i början att de bokstavligt talat kastar sig mellan väggarna. "Flyger". Den värsta stressen brukar (börja) avta inom 2-3 dagar, men räkna med att hon kan vara stressad längre tid än så, ibland tar det både veckor/månader innan man ser kattens "rätta jag". 

Går det inte att nå fram till katten ö h t så håller jag med om att det är svårt att tvångsgosa, och att man kanske får ge det några dagar. Men det är viktigt att komma dit "så snart som möjligt" med en katt i den här åldern. Därför ska man undvika soffor/sängar o s v som gömställen. 

Du skriver att du har räddat katten - från vad? Ett misärhem? Är katten utefödd? Fanns där fler katter och vad hände i så fall med dem? 

En riktigt stressad katt leker inte, men erbjud stunder av lek så hoppas jag att hon ganska snart vågar "nappa" på leken. Lugnt o fint, gärna så att hon får "ligga och smyga". Gärna tysta leksaker! D v s inget som "plingar och skräms". Inga hastig rörelser.

Mina båda katter kom in vid kanske 4-6 månaders ålder. Uppväxta ute i kattkoloni. Den ena blev snabbt tam och ett riktigt gostroll. Den andra är fortfarande - vid snart 9 års ålder - en ganska "egen" katt som anser att hon "bestämmer själv" 🙂.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

iza89
2019-07-16 15:54
#13

Ja hon verkligen flög. Nu klappade jag hennes svans och hon piper och fräser, typ som en orm. Jag kände inte att det var något med svansen eller så (blev orolig att hon kanske hade ont) tror ”bara” hon är väldigt rädd. Hon har tryckt in sig uppe i soffan, försökte få ner henne men det gick inte. ska jag låta henne ligga där och låta henne komma ner av sig själv..? Jag tänkte att jag sätter fast något där när hon väl är nere. Ja hon bodde i ett riktigt misärhem, det skulle vara tre till kattungar där men dom var också livrädda och dom gick inte att få tag på. Hon bodde ju i ett hus (om man nu kan kalla det..) men hon verkar vara som en vildkatt, att hon inte mött många människor. Jag har anmält de andra katterna till länsstyrelsen. Usch jag tycker detta är riktigt jobbigt, känner hur jag blir grinnödig. Hon har trots allt bara varit här ett dygn och jag försöker trösta mig med det.

Annons:
Uppkatten
2019-07-16 16:11
#14

Ta det lugnt, hon kommer att lugna sig! Jag har mött många "flygande" katter på katthemmet och varenda en har lugnat sig, men det har tagit olika lång tid. "Flyga" brukar de dock bara göra lite under första dygnet, vanligtvis. Studier har visat att katter är som mest stressade de 2-3 första dagarna.

Att hon piper o fräser o flyger visar att hon är just jättestressad. Låt henne bara få vara ett par dagar men kolla så att hon äter, dricker, går på lådan, verkar må bra. Men vad jag menar är att sådana här små sedan inte får bli kvar i sina gömslen "i veckor", utan att när det blir möjligt så ska man börja hantera dem omgående, även om det innebär lite "milt tvång". Det brukar hjälpa katten att fortare bli trygg.

Unga rädda katter ska alltså hanteras lite annorlunda än lite äldre skygga katter.

Men "tvångs-gos" låter för tidigt, på din beskrivning. Är hon så pass stressad kan du även avstå från att klappa de närmaste dagarna, och sedan när du börjar klappa igen så kan du - om du vill - använda en elementpensel med långt skaft att klappa henne med. På så sätt skyddar du dina händer mot ev. rivsår/bett, och de flesta katter brukar ganska snart tycka att det är lite mysigt med elementpenseln.

Blir hon leksugen så kan man prova att använda lekspöet även till att klappa med.

Jag vet att det kan kännas HELT hopplöst, och att man kan bli både ledsen och orolig när en sådan här liten mår dåligt och är stressad. Men det kommer att ordna sig. Varenda stressad katt (-unge) som jag har mött på katthemmet har så småningom kunnat få ett eget hem och ett gott kattliv.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

iza89
2019-07-16 16:18
#15

Tack för att du lugnar en orolig kattmamma! Jag har aldrig träffat en katt som haft det dåligt så det kanske är därför jag blir extra orolig. Jag låter henne vara för tillfället, hoppas det funkar med en borste som jag kan klappa henne med. Jag hoppas hon vågar ta sig runt lite mer men kan tänka mig att det blir inatt, hoppas hon inte gnyr och skriker så hemskt som hon gjorde natten som var. Tycker du att hon ska få ligga där i soffan några dagar, så hon känner sig trygg..? Jag hoppas hon får i sig lite mat och vatten snart, har ingen lust att skrämma henne ännu mer med att ta henne till en veterinär. Men jag måste säga att jag känner mig lugnare, även fast jag är en orolig människa och vill bara ge dom små liven det bästa.

Uppkatten
2019-07-16 16:26
#16

Hon ropar förmodligen på mamma o syskon nattetid, det är inte ovanligt hos små kattungar som flyttar hemifrån… Hade kanske varit lättare för henne om hon haft t ex ett syskon med sig. Och ja, det är troligt att hon vågar utforska mer nattetid. Är hon så pass stressad så erbjud mat, vatten och kattlåda alldeles invid hennes gömställe, men det ska vara avstånd mellan dessa tre olika "stationer". D v s mat ska inte stå för nära vatten, och varken vatten eller mat ska stå allt för nära kattlådan. Skjut in maten ända fram till henne. Ofta kommer de igång med att äta/gå på lådan andra natten sedan de har flyttat.

Befinner hon sig inuti soffan? Eller ovanpå soffan?

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Uppkatten
2019-07-16 16:33
#17

Tänkte på det, finns det inget (SVEKATT-anslutet) No Kill katthem i närheten som kan ta sig an övriga katter/kattungar i misärhemmet? 

När länsstyrelsen får ärenden med så pass rädda katter så slutar det ofta med avlivning, vilket är onödigt, eftersom katterna vanligtvis kan få ett fortsatt gott kattliv.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

iza89
2019-07-16 16:51
#18

Ja men fy, säkert, det låter väldigt mycket ångest om det. Hon är ju inte helt själv då jag har två till katter, tror att när det väl släpper kommer dom bli bra vänner för dom är väldigt sociala och vänliga. Hon är i soffan, det är som bräder där under som hon ligger på. Men jag tror hon sover där vilket är bra iaf. Jag ska ställa fram kattlådan närmare, just nu har jag en på toan och en i hallen (det var den i hallen jag såg kattavtryck i) men det kanske blir bättre om hon har den närmare. Det finns ett katthem här, en bekant sa till mig att jag kunde kanske höra av mig till dom för dom räddar katter, stora som små! Det är ju inge kul om dom bara blir avlivade. Om jag hade kunnat hade jag tagit allihopa och räddat dom!

Uppkatten
2019-07-16 17:03
#19

Det är jättebra att du har fler katter och att de är sociala, då kan de hjälpa kattungen till rätta så småningom och visa att människor inte är farliga. Men just nu så kanske hon mest är rädd för de andra katterna, och det kan ta ett tag innan de blir kompisar. 

När det gäller soffan så får ni väl ha koll så att hon inte kan fastna eller komma i kläm om ni sätter er i soffan… Vet katter som har bosatt sig inne i soffor (inne i t ex armstödet) i veckor, och då får man byta rum till katten eller flytta bort soffan…

Tycker absolut att hon kan få ha toalådan intill sitt gömställe nu första dygnen. Det är viktigt att hon kommer igång o kissar/bajsar. 

Är hon ensam i ett rum nu så att du verkligen kan ha koll på att/om hon äter, dricker, kissar, bajsar?

Det är också bra ur smittsynpunkt att ha katterna åtskilda i början, tills du ser att den lilla mår bra. Hon bör ju också vaccineras, försäkras, id-märkas, ägarregistreras o s v… och så småningom kastreras.

Hör av dig till katthemmet och berätta om de andra katterna. Tyvärr finns det dock många katthem som inte räddar rädda/skygga katter, utan bara mer människosociala/tama katter. Men har du och katterna tur så är det ett No Kill - katthem som ni har där i trakten. Annars kan man kolla om det finns något No Kill-katthem lite längre bort som kan rycka in.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

iza89
2019-07-16 18:52
#20

Ja jag är väldigt stolt över dom katterna, hur snälla och gulliga dom är. Jag märker på dom att dom blir oroliga över lilla kattbebisen men drar sig lite undan när den fräser. Jag överöser dom med kärlek och gos och hoppas verkligen jag får göra det med den nya missen! Jag har en ganska stor lgh men det går inte riktigt att skilja dom åt men eftersom dom inte är på varandra tycker jag det går bra ändå. Eftersom hon är i vardagsrummet så ser jag till henne ofta och ser om hon ätit och så, än har hon inte fått i sig nått… tror dock hon smaskat i sig nån godis! Kattlådan ställde jag lite längre bort men nära soffan. Inatt la hon sig i kattburen som jag hade i hallen, la dit en handduk så hon kan mysa på där i lugn och ro också. Jag ska givetvis kastrera henne precis som jag gjorde med mina andra två honor, det var en jättebra veterinär som även kollade övriga hälsan och så :) Och så ska hon såklart försäkras på agria som dom andra två! Jag vill bara hålla om henne så hon förstår att jag är en snäll människa men jag förstår ju att det tar tid. Jag ska kontakta dom! Jag anser ju att det var vanvård och kan ju förklara så gott jag kan och bara hoppas dom gör nått..

Annons:
iza89
2019-07-16 19:54
#21

Det är ingen dyna eller nått som trycker på henne när hon ligger under soffan, men vi låter bli att sitta där ändå :)

Uppkatten
2019-07-16 22:56
#22

Sannolikt kommer hon att börja äta, dricka och gå på lådan nattetid och då har du på morgonen  ingen aning om vilken katt som har gjort vad…. Det bekymrar mig lite, eftersom svält är farligt för katter… så på något sätt måste du försäkra dig om att kattungen börjar äta, dricka, gå på lådan….

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

pPinglan
2019-07-18 08:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Jag har också varit med om detta då jag tog hem en kattunge som var väldigt skygg, hon föddes ute och mamman som var vidlkatt och inte hade något hem och därav väldigt folkskygg och rädd av sig. De första 2 veckorna låg hon endast och tröck under soffan, ställde mat och vattenskålnprecis vod soffkanten. Men sedan började hon känna sig mer och mer trygg och vågade sig fram mer och mer. Idag, 2 år senare är hon världens keligaste och mysigaste katt, älskar människor, barn, hundar och andra katter. Det tog dock ett tag och förata halvåret-året var hon väldigt räds för nya människor som kom och hälsade på men idag är det inga problem alls. Här kommer en bild på fina Meija!😻

iza89
2019-07-18 13:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Nu ska vi se om jag kan kommentera, det gick inte igår. Liten uppdatering om lilla Ziri: nu kan jag klappa henne och gosa, ta upp henne och pussa på henne - men det är på hennes villkor då hon fortfarande blir rädd. Det ser ut som att hon tror jag ska slå henne… men jag är så glad över att vi kan gosa nu, imorse låg hon under täcket med mig. Hon äter väldigt bra och går på lådan (både kiss å bajs) men jag har fått bära henne dit. Hon är fortfarande osäker här i lgh, men hon ligger inte å trycker under soffan iaf. Igår började hon busa och hon hade jätteroligt. Fortfarande fräsig mot dom andra två katterna men dom sniffar på varann så hoppas dom snart blir vänner :) dock så jamar hon otroligt mycket, två nätter i rad har det varit konstant, det är väldigt hjärtskärande. Hoppas det går över ju längre tiden går.. lägger ut en bild från imorse på lilla skruttan, nog har hon stulit mitt hjärta!

iza89
2019-07-18 13:55
#25

Åh vilken fin liten katt! Jag tyckte detta var mycket jobbigt, att min katt var så rädd och skygg men man ska väll inte ge upp helt enkelt :) jag hoppas hon känner hur älskad hon kommer bli här!

Uppkatten
2019-07-18 15:10
#26

Det låter som att det har gått väldigt fort framåt för er. Härligt. 

Det är i det här läget som jag menar att man ska använda sig av "milt tvångsgos" och helst gosa tills man känner att kattungen börjar slappna i kroppen av hos en. Avslappningen är det som ska göra så att man "släpper" kattungen, inte det faktum att kattungen försöker ta sig loss. Man ska alltså "belöna" avslappning om du förstår hur jag menar. Jag skulle tro att du väldigt fort kommer att se en lugnare och tryggare kattunge om du jobbar på det sättet redan nu. 

Att det går så fort framåt visar ju också tydligt att resten av katterna i misärhemmet bör få komma till ett No Kill-katthem och inte avlivas av länsstyrelsen. Det här är katter som har goda chanser till ett mycket gott kattliv i en egen familj.

Kul också att kattungen har kommit igång och leker! Använd leken för att "nå fram" till henne, där du befinner dig ska det alltid vara roligast/godast/mysigast för kattungen att vara. Sedan måste allt förstås få ta lite tid…. 🙂

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

iza89
2019-07-18 17:32
#27

Jag blev förvånad att det gick så fort och lossnade. Jag mådde dåligt där ett tag.. hon har inte längre uppspärrade och skräckslagna ögon heller. Ja jag tycker det går bra att hålla i henne, hon är kvar ett bra tag och blir inte sådär galen. Alldeles nyss gav hon ena katten en ”nospuss” och det blev inget fräs eller nått sånt. Jag hoppas jamandet avtar lite! Tänk om man kunde prata med dom ändå.. i skrivande stund leker hon med skosnörena. Hon har även hittat vattenstrålarna som jag alltid haft här, helt själv. (Jag la fram en liten till henne men hon valde de andra istället). Jag hittar inget sånt hem där jag bor.. (mellersta Norrland), bara ”vanliga” katthem. Men man kan ju ändå kontakta dom och fråga om dom vet något!

Annons:
iza89
2019-07-18 17:32
#28

Vattenskålar ska det stå, inte strålar :)

[[eskils_]]
2019-07-18 18:46
#29

#0 Så fint att du har lyckats rädda en liten katt från vanvårdshemmet! 🏆🌺

#27 Katthjälpen Sundsvall är ett No-Kill-katthem, medlem i Svekatt. Finns på Facebook. De kanske kan hjälpa till med de övriga katterna.

Uppkatten
2019-07-18 21:06
#30

#28 Katter vill gärna ha breda vatten- och matskålar så att inte morrhåren slår i. Så kanske var det därför hon valde den större.

Tycker det är viktigt just det du beskriver, att katter kan vara väldigt, väldigt stressade men får de några dagar på sig så kan där komma fram en väsentligt lugnare katt, och ibland t o m en gosegris.

På katthemmen ser vi att det här kan ta olika lång tid. Nästan alla katter lugnar sig väsentligt inom 2-3 dagar, precis som studier visat att de gör. En del katter kan verka väldigt skygga under ett antal veckor/månader och så plötsligt en dag har det tvärvänt och man möts av en gosegris (som börjat minnas hur det var att leva med människor).

ÄNDÅ är våra myndigheter ofta väldigt snabba med att avliva katter som är stressade, rädda, blyga o s v. Man hävdar att de är förvildade och kommer att lida av att tvingas leva inne. Trots att de allra flesta katter kan få ett gott fortsatt kattliv i ett eget för-alltid-hem eller kanske i en TNRM-koloni.

Även små kattungar avlivas av en del katthem, med hänvisning till att de är utefödda och rädda, trots att all erfarenhet visar att det går rätt fort att socialisera kattungar som tas in. (Och självklart ska kattmamman också med in och få ett eget hem som passar henne bra! För dessvärre finns det fortfarande katthem som tar in kattfamiljen, men som rel. snart avlivar den skygga kattmamman, men omplacerar kattungarna…. Och det är INTE okej).

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

iza89
2019-07-18 22:21
#31

Ah ja just det, det tänkte jag inte på, men kul att hon hittade den helt själv :) och nu har hon även gått på toa själv, jag har fått sätta dit henne de senaste dagarna. Men jag märker att hon blir rädd när jag kommer och då fräser hon, precis som att hon inte känner igen mig på en gång. Nu har även en av de andra katterna fått slicka lite på henne. Hoppas denna natt blir lugnare, blir lite jobbigt att inte få sova och höra lillen jama. Jag visste inte att det katthemmet var ett sånt ställe och då följer jag dom på fb.. men har aldrig varit i behov att kontakta dom så det är väll därför. Vi fortsätter kämpa på här hemma! Jag har då fått enorm respekt för er som jobbar med djur som far illa, är rädda m.m. Jag tyckte detta var enormt jobbigt, men det måste vara jättekul att få se djuren blomstra ut och få komma till bra hem! Här hos mig kommer lilla Ziri bli bortskämd med kärlek ❤️

Uppkatten
2019-07-19 09:13
#32

#31 Hur just erat katthem jobbar vågar jag inte uttala mig om. Men att det finns katthem som är mer positiva och de som är mindre positiva till att hjälpa skygga/rädda katter råder det ingen tvivel om. 

Det finns även katthem som inte är med i SVEKATT men som ändå jobbar enl. No Kill.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

iza89
2019-07-19 22:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Här hemma har vi börjat gosa på riktigt ❤️ Lilla Ziri är mycket mer avslappnad och har varit ute med oss hela kvällen, busat och gosat!

Scully
2019-07-25 12:45
#34

#33 Men så härligt å se! 💖

Annons:
[[eskils_]]
2019-07-25 14:20
#35

#33 Mysigt! 😍

Upp till toppen
Annons: