Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 724 ggr
cattisa
2019-07-09 16:39

Vattenskål

Min katt är dålig på att dricka vatten oavsett om hon äter blötfoder eller torrfoder. Därför får hon numera bara blötfoder. Vi ger lite torrfoder som extra godis bara. I huset finns två vattenkoppar i metall, ca 20 cm i diameter som hon dricker ifrån ibland. Vi har testat vattenkopp i plast och i porslin också, men hon verkar tycka bäst om metall. Kopparna rymmer ca 1 - 1½ liter vatten /styck. Små koppar med lite vatten i går inte att dricka ur, enligt katten.

Vad har ni för vattenkoppar? Vad gillar katterna bäst?

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Annons:
Uppkatten
2019-07-09 17:04
#1

Jag har en vattenskål i porslin, en i metall och en i glas. Katterna dricker i princip aldrig, utan verkar få i sig den vätska de behöver via blötmaten.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Caeli
2019-07-09 17:11
#2

Vår katt dricker ur en lite mindre, vit ytterkruka i porslin! Kanske inte så vanlig lösning men den är stadig och fungerar perfekt för honom. 😀

Carmarino
2019-07-09 17:49
#3

Har en stor, vid glasskål, 10-15 cm hög, som rymmer några liter. Katterna verkar gilla den, för jag ser dem dricka lite då och då.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

MonicaLagerquist
2019-07-09 18:00
#4

En stor i metall som är hundens .Katterna använder den lite nu och då.Fyra stycker i keramik runt om i huset. En hink i rostfritt som är till mina altanblommor som katterna tydligen tror är detas vattenhål.

Mina katter äter inget torrfoder.

Stolt ägare till fem La permer

Nettis!
2019-07-09 18:08
#5

Testa att ha en vattenskål i ett annat rum än maten. Mina katter föredrar i regel de skålarna som står i andra rum.

Dimocarpus
2019-07-10 06:32
#6

De gillar vattenfontän och skål med vatten i metallskål.. Eftersom jag har vätskeersättning kvar så ger jag  det vid varmare dagar. Då fyller jag bara metallskålen med vätskeersättning.

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

Annons:
kattöga
2019-07-10 08:29
#7

Våra katter dricker bara vatten ur skål som finns i ett annat rum, eller som nu, ute på den innätade verandan. 
Katter vill ofta att vattenskålen inte ska stå i närheten av matskålen.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

cattisa
2019-07-11 20:51
#8

Vi har två vattenskålar, och det stämmer för oss också att katten oftare dricker ur den som inte står i samma rum som maten.

Jag har funderat på vattenfontän, men de verkar lite dyra och krångliga och man vet ju inte om katten kommer att gilla den…

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Skivling
2019-07-15 23:40
#9

Hundens skål står i köket, den går tydligen inte att dricka ur tycker katterna. De har en liten skål i badrummet som fylls på med fräscht vatten varje gång nån går på toa. Alltid ska de in och dricka när man står i duschen!

Alex&company
2019-07-16 00:13
#10

Min vägrar dricka ur vattenskål. Har såklart en framme men jag har faktiskt aldrig sett henne dricka ur den en enda gång. Jag häller extra vatten över blötmaten så jag vet att hon får i sig ordentligt med vätska.

Tarotstollan
2019-07-16 00:20
#11

Har en skål i metall som står i köket jämte matskålarna. En av katterna dricker flera gånger om dagen i den, medan den andre föredrar att dricka ur badkarskranen som jag får sätta på nästan varje gång jag går in i badrummet.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

iza89
2019-07-16 21:46
#12

Jag har en i glas på toan och en i plast i vardagsrummet, ingen vid maten. Mina katter dricker jättebra efter att jag placerade ut dom sådär :)

Upp till toppen
Annons: