Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 748 ggr
micki78
7/9/19, 12:56 PM

Sällsynta katter Annons

Såg en annons på blocket som jag länkar till här.

 https://www.blocket.se/stockholm/Tva_fina_hon_katter__85525784.htm?ca=11&w=1

 (hoppas det är okey?)

26.000kr vill dom har för en sällsynt katt ras….

Vad anser ni om annonsen?

Annons:
Findus70
7/9/19, 1:10 PM
#1

Dom borde ju skriva vilken ras det är och inte bara ”en sällsynt kattras”. Själv tycker jag även att det ser ut som två bondkatter men det kan ju vara jag som ser fel🙈🙈

micki78
7/9/19, 1:21 PM
#2

Ja det osar bluff och båg! Ser ut som helt vanliga huskatter. Vet inte vad han menar med två stycken " Dina" katter, om han syftar på att rasen skulle heta så..

Ibland hittar man helt galna annonser, på blocket finns en hel del katt annonser där folk bara vill tjäna pengar, tragiskt.

Såg en annan annons på två kattungar var på den ena saknade ett ben. Stackarn. Tydligen hade navelsträngen lindats runt benen vid födseln. Men ingen veterinärbesiktning eller ens vaccination har gjorts. Så tragiskt..

Uppkatten
7/9/19, 1:46 PM
#3

#2 "Dina" är nog en felskrivning för "fina". 

Två huskatter och någon som vill tjäna pengar på dem….

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Maria
7/9/19, 2:23 PM
#4

Hon katter.😃

Kan man inte ens skriva ihop en annons så kanske man kan ta hjälp med språket.

Lurendrejeri.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
7/9/19, 2:54 PM
#5

Luktar ruffel och båg lång väg.

Stolt ägare till fem La permer

OberonsMatte
7/9/19, 3:48 PM
#6

Annonsören har kanske sett att "ras" är det enda som behöver nämnas för att tjäna pengar på huskattmarknaden och har satt ut den här annonsen för att uppmärksamma det…

Sajtvärd Katter iFokus

Annons:
91Marran
7/9/19, 6:12 PM
#7

Frågade nu vad det är för ras. Hoppas på svar.

Mvh
Mig

MonicaLagerquist
7/9/19, 6:20 PM
#8

#7 jag har frågat på flera annonser men jag får aldrig några svar. Ska bli spännande om du har mer tur.

Stolt ägare till fem La permer

kattöga
7/9/19, 8:28 PM
#9

Bilder på en (eller två??? tveksamt…) svarta huskatter! ingen raskatt alls. Sh-t vad ilsken jag kan bli när jag ser dessa annonser…! 26000 kr, jo pyttsan! 26000 bannor borde de ha!

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Pia-69
7/10/19, 10:47 AM
#10

Kan det vara nån som trollar på blocket för att reta upp folk?…..🤔


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

MonicaLagerquist
7/10/19, 11:36 AM
#11

#10 Kan så vara.

Stolt ägare till fem La permer

Lona
7/10/19, 1:08 PM
#12

Lite OT men i hundvärlden brukar "unika/sällsynta raser" vara något hopkok med ett flashigt "rasnamn". Mest lönsamt är det att kränga pudelkorsningar, även vissa bullhundsmixer kan gå på löjligt höga belopp. Finns det någon speciell ras bland katterna som triggar priset på en rasmix? Jag är väl medveten om att det räknas som huskatter så fort det inte finns någon stamtavla, men till exempel norsk skogSkatt verkar vara populär att para med? (Jag är alltså bara nyfiken, ska inte starta någon lukrativ BYB!)


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Maria
7/10/19, 1:11 PM
#13

Norsk Skogskatt skriver man väl om ALLA katter som är långhåriga gissar jag😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
MonicaLagerquist
7/10/19, 2:46 PM
#14

#7 Har du fått något svar?

Stolt ägare till fem La permer

ApanAnn
7/10/19, 8:02 PM
#15

#12 precis som Maria skriver så tror många att så fort det är en långhårig katt så är det norsk skogskatt, och är den snäll och långhårig så måste det ju vara en ragdoll! Maskad? Siames! Ser ut som vanlig bondkatt? Europé! Prickig? Måste vara minst en åttondel bengal i! Mina fluffiga små gatkorsningar har jag fått frågan om de är russian blue… för att de är grå… De flesta har inte koll, helt enkelt. Katter ser ganska lika ut oavsett ras (jämfört med hundar i alla fall) så ”korsning av si och så” behöver inte betyda att någon av kattraserna varit när den parningen. Det kan vara medvetet lurendrejeri på huskatter, nån som fulavlar på en raskatt, eller någon som genuint tror att deras långhåriga huskatt har mer exotiskt påbrå.

Tant är ingen ålder, det är en livsstil!

Upp till toppen
Annons: