Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 1431 ggr
Catlady91
7/7/19, 11:27 AM

Eventuell omplacering

Hej! Jag ska eventuellt ta över en katt på 4 år om nån månad, och nu står jag i valet och kvalet… Jag är lite rädd för katter, men denna katt hälsade på mig igår och jag blev så kär! Jag lider av psykisk ohälsa, med mycket ångest och oro. Denna katt är den första katten som kom upp i mitt knä vid första mötet, och la sig där. Hon somnade ibland, när hon var vaken ville hon kela. Så fort hon la sig hos mig, blev jag lugn. Jag kände mig lugn och avslappnad, och mådde bättre. Jag frågade ägaren på skämt om jag kunde få katten, och hon sa ja. Men skämtet börjar nu bli allvar, jag funderar på allvar att ta över katten. Katten är nu hos min kompis(hennes mamma äger katten) på lite ”semester” hemifrån. På tisdag ska jag till min kompis, och längtar redan! Jag har inte kunnat sluta tänka på katten, och till och med kollar på klösträd! Det jag har kollat på är försäkring, samt saker som katten behöver. Det kommer vara en innekatt. Är det något mer jag ska tänka på? Hur ofta ska jag städa lådan?

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

Annons:
MonicaLagerquist
7/7/19, 11:34 AM
#1

Härligt att det klockade mellan er. Kattlådan bör städas dagligen.

Stolt ägare till fem La permer

Catlady91
7/7/19, 11:47 AM
#2

#1 ja verkligen, med tanke på att katter är skrämmande för mig. Hur ofta om dagen? Jag har hört att den ska städas flera gånger om dagen. Vill gärna ha tips på bra klösträd eller möbler till katter. Det är en ganska liten katt, hona. Skulle det hjälpa henne på något sätt om jag sätter något med piggar på bordsben m.m?

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

MonicaLagerquist
7/7/19, 12:00 PM
#3

Ett högt klösträd där katten kan sträcka ut sig i hela sin längd är bra.

Olika katter kräver olika ofta rengörning av lådan.Vissa är inte alls kinkiga och andra går inte två gånger på lådan om den inte är helt ren.Vissa katter vill ha en kisslåda och en bajslåda.

http://www.kattstatus.se/index.html finns massor med bra info.

Stolt ägare till fem La permer

[Forest]
7/7/19, 4:16 PM
#4

Denna katt valde dig ❤ Jag städar kattlådorna morgon och kväll men vi har 2 lådkatter och två lådor. Vi har två klösträd idag en är på sista versen så spanat in sidan tectake.se där några ser bra ut som möbeln Martin o Goran gillar att det är mer rep på dessa så dom kan klösa bra. Vi har en från öob den för 499kr har hållt bra i 7 år men den ska nu skrotas 😋 Hoppas du bjuder oss sen på info hur det går med kissen jag tror ni båda kommer trivas fint ihop 😊

Catlady91
7/7/19, 7:45 PM
#5

Tips på någon Kattsand som gör att det inte luktar så illa? Pratade precis med min pappa, och han sa att det kommer stinkande hela lägenheten!

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

[Forest]
7/7/19, 9:02 PM
#6

5. Jag kör med Kattsand sanicat i ena lådan och andra sjöbogårdens lavendel (tror den heter så) rosa kartong köper på öob köper även kattmat där. Denna lavendel gillar många, jag har lite test på den men den gör bra kisseklumpar har mycket sand i lådorna. Då jag har katter som gräver massor så har vi en stor plastlåda som kattlåda, gjort hål på locket för ut o i-gång. Här luktar det inte kattkiss eller bajs det är väl om dom bajsar just då det luktar men inte annars. 😊 Så här sköter jag lådorna. 1 plockar bort kissklumpar o bajs morgon och kväll. 2 tömmer lådorna på sanden 1 gång i veckan för skura dom rena i med gammla sanden på med nytt. Byter aldrig hela lådan på sand.

Annons:
jollycox
7/7/19, 9:09 PM
#7

#5 Jag rekommenderar en miljövänlig Kattsand, som inte är gjord av betonitlera, för betonitlera går inte att elda upp och bildar bara stora sopberg. Öko plus är en sort som är komposterbar. Men börja med kattsanden som katten är van vid först.
Är katten kastrerad kommer urinet inte att lukta starkt. Ge katten bra mat(tex mush) så luktar bajset väldigt lite också.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Catlady91
7/7/19, 9:23 PM
#8

Hon är inte kastrerad, och kommer nog inte kastrera henne heller. Kanske vill ha kattungar efter henne, då hon verkar få lugna ungar 😊

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

OberonsMatte
7/8/19, 12:09 AM
#9

#8 Självklart ska du kastrera katten! Det finns ett huskattöverskott så stort att 150.000 huskatter beräknas leva i hemlöshet och det beror enbart på oansvarig avel. Alla huskatter som har  ansvarsfulla ägare kastreras.

Sajtvärd Katter iFokus

MonicaLagerquist
7/8/19, 8:45 AM
#10

#8

Varför ens fundera på att ta en kull kattungar. Har du kunskapen om vad som krävs?

Stolt ägare till fem La permer

Maria
7/8/19, 11:13 AM
#11

Men käre nån. #8 Du skriver att du varit rädd för katter tills nu och att du eventuellt ska ta över denna katt. Kastrera henne snarast och läs på om katter så du inte verkar kunna så mycket.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Catlady91
7/8/19, 11:26 AM
#12

Isåfall hjälper nuvarande ägare mig med kattungar, så ni kan vara lugna. Hade hoppats på lite tips och råd här, inte påhopp på detta vis..

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

MonicaLagerquist
7/8/19, 11:36 AM
#13

Det kräver stor kunskap att avla på rätt sätt och med tanke på att du inte har någon som helst kunskap så är det nog bättre att du överlåter aveln till folk som kan det. Tidigare ägare verkar inte heller ha koll.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Maria
7/8/19, 11:40 AM
#14

#12 Jag tog i vintras hand om en övergiven honkatt. Gissningsvis 5 år. Hon hade svår livmoderinflammation på grund av att hon var okastrerad så är man inte säker på att katten ska gå i avel så är det bara oansvarigt. Är det ett påhopp att tycka att man ska ha mer kunskap om katter innan man skaffar kattungar?

Du har gått från katträdd till att träffa denna katt i går??? Och så pratar du om framtida ungar eventuellt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[[eskils_]]
7/8/19, 11:42 AM
#15

#5 Din pappa verkar inte gilla att bo med katt. Bor du hos honom/föräldrarna eller har du eget boende? Det är viktigt att någon annan, en stabil och kunnig person, kan rycka in och ta ansvar för katten om det inte skulle fungera för dig som kattägare.

#12 Ser inte att du har blivit påhoppad. Folk som skriver här har alltid kattens bästa i tankarna. Du har fått många goda råd - du kanske kunde tacka för dem?

Självklart bör katten kastreras, både för sin egen skull och för att inte öka på antalet hemlösa katter!

Maria
7/8/19, 3:21 PM
#16

#12 Ta och läs igenom tråden en gång till så ska du se att du hittar en massa bra tips och inga påhopp.😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Catlady91
7/8/19, 10:07 PM
#17

Jag känner mig väldigt påhoppade angående kastrering. Och vad nuvarande ägare kan och inte har ni ingen som helst aning om! Anledningen att jag vill ha kattunge efter denna katt isåfall, är för att förhoppningsvis få hennes lugn i kattungen också. Jag säger inte att jag ska ta kull på katten direkt efter övertagandet, jag pratar om framtiden. Jag tänker ALLTID igenom saker tio gånger innan jag gör något. Men här verkar jag bara ha tänkt nio gånger innan jag skrev här, så nu lägger jag ner. Tack för alla tips, men jag orkar inte detta…

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

MonicaLagerquist
7/9/19, 8:33 AM
#18

Katter ärver till 80 % temperament efter pappakatt.

Så att tro att du ska få en likadan katt som mammakatt om du tar kattungar efter henne så blir det lite svårt.

Stolt ägare till fem La permer

Maria
7/9/19, 8:44 AM
#19

#17 Ja du har nog bara tänkt nio gånger😉 men det är inget fel i det. Jag blir också väldigt ofta exalterad innan jag hinner sansa mig och faktiskt ta reda på fakta.

Var tacksam istället för att känna dig påhoppad.  Detta är en sida där katten står i fokus så det är självklart att folk hojtar till när man märker att någon idé är tokig.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

jollycox
7/9/19, 5:57 PM
#20

Jag kan inte se att du har fått några påhopp. Däremot har du fått åsikter som du tydligen inte vill ha på grund av att dom inte är samma som dina åsikter. Så är det på forum, alla tycker inte likadant. Men när flera personer skriver samma sak bör man verkligen fundera på om det dom skriver kanske är det bästa ändå.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Annons:
Catlady91
7/14/19, 7:57 PM
#21

#19 jag menade att jag tänkte nio gånger innan jag skrev här om råd, inte om katt.. Jag känner mig påhoppad pga hur saker skrevs här, inte vad som skrevs. Jag har inget emot ärlighet, då jag själv är ärlig emot folk. Jag vill ha ärliga svar, positivt eller negativt för mig. Men jag vill inte få sådana svar som jag fick här, för det känner jag är påhopp. Ni kanske inte tycker att jag ör påhoppad, men jag känner mig påhoppad. Om jag är otrevlig emot någon, även om jag själv inte tyckt det, så ber jag ändå om ursäkt. För det är så som den andra personen tolkar det, som är viktigt tycker jag. Tycker personen att jag låter otrevlig, så ber jag om ursäkt för det. Men alla är tyvärr inte så, så jag får väl helt enkelt bara svälja känslan av att vara påhoppad..

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

vallhund
7/15/19, 2:30 PM
#22

Vill du avla? Gå en utbildning o köp en hona med stamtavla från en erfaren uppfödare som kan o vill bli din mentor.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Dimocarpus
7/17/19, 8:02 AM
#23

Det är en sak att man tycker om en katt och helt annat att föda upp katter. Fråga en uppfödare vad det kan kosta om komplikationer sker. Vad kostar kejsarsnitt? Vad kostar om man måste åka in akut för att rädda både kattmamman och kattungar? Vad kostar alla dessa tester som måste göras för att försäkra om att man får så friska katter som möjligt? Klarar man av om både kattmamman och kattungar dör? Jag hoppas att du besöker ett katthem och prata med personalen där innan besluten fattas. Med all välmening vill vi allas bästa och är det så att man vill så gärna bli uppfödare. Skaffa en etiskt stark uppfödare som inte bara är ute efter pengar.

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

Catlady91
7/18/19, 4:15 PM
#24

Det kommer inte bli någon avel, så ni kan sluta med den diskussionen.. Jag kommer inte ta katten heller, utan eventuellt en kattunge efter henne istället. Så vi skiter i allt vad avel heter, drar ett streck över det och jag kanske kan få hjälp med att fatta mitt beslut om jag ska ha katt eller inte. Som t ex. Var är det värsta/jobbigaste med att ha innekatt? Vad är det bästa?

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

MonicaLagerquist
7/18/19, 4:17 PM
#25

Det bästa med att ha innekatt är att de inte stör grannar,inte kan bli förgiftade eller påkörda av en bil-

Jag ser ingen nackdel med att ha innekatt.-

Stolt ägare till fem La permer

Catlady91
7/18/19, 4:31 PM
#26

Om man säger överhuvudtaget då? Inte nåbart innekatt, utan katt. Vad är det värsta/jobbigaste med att ha katt? Vad är det bästa med att ha katt?

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

MonicaLagerquist
7/18/19, 4:41 PM
#27

#26 Det värsta med att ha katt är när de blir sjuka och man tvingas avliva dem.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Maria
7/18/19, 5:59 PM
#28

Det värsta förutom när de blir sjuka är att man är ganska bunden om man ska göra något. Resa eller bara vara borta någon natt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Catlady91
7/18/19, 6:21 PM
#29

Det är jag sällan! Är oftast borta över dagen bara, och om jag ska vara borta längre så har jag två som gärna är kattvakt 😊 är lite av en hemmamänniska 😜

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

[[eskils_]]
7/18/19, 6:25 PM
#30

Ett par nackdelar förutom det som nämns i #27 och #28 är att det kostar ca 500 kr/mån att ha katt, att de hårar ner överallt (i synnerhet långhåriga), och de drar ut sand från toalådan på golvet så man måste sopa där varje dag.

Catlady91
7/18/19, 6:44 PM
#31

#30 inräknat med allt? Mat, sand, försäkring?

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

[[eskils_]]
7/18/19, 6:50 PM
#32

#31 Ja, det är den siffra som nämndes för några år sedan, inkl "allt". Men det kan ha stigit sedan dess. Beror ju också på om man t ex vill ge kvalitetsmat eller billig skräpmat.

Catlady91
7/18/19, 6:53 PM
#33

Nä, nån skitmat vill jag inte ge. Vill ju ge katten all näring och protein den behöver. Men kan man hitta en sån billigare, så tar man ju det. Vad rekommenderar ni för mat och sand?

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

S.L
7/19/19, 9:39 PM
#34

Tips kan du inget om katt tänk inte på avla på huskatt. Dessutom är katten 4 år är det inte lite väl sent att tänka på avel på katten?

Annons:
Belzebubble
7/20/19, 12:10 AM
#35

Det bästa med innekatt tycker jag baserad på mina två innekatter och flertal utekatter jag känner är att innekatter verkar mer bundna till sin ägare. De har inte så mycket annat för sig, på gott och ont. Utekatter hittar på otyg utomhus men innekatten får stanna inne och nöja sig med människans sällskap. Det värsta är nog all smuts. Nu är jag inte så noga men hur rent det är runt omkring mig, men stör mig en del på det ändå. Katthår ÖVERALLT. Sand som dras ut från lådan. Bajsfläckar här och där om katten var dålig i magen och det satte sig i pälsen. Lukten från lådan (vi har två lådor som städas en gång om dagen). Min ena katt har efter fyra år plötsligt börjat kissa inne. Sånt får man ta liksom. Sen är katter ”billiga” i drift. Rekommenderar försäkring även om katten är innekatt. Våran har ändå varit sjuk trots innevistelse och kattförsäkring är betydligt billigare än hundarnas iallafall. Mat kan man betala hur mycket (eller lite) som helst för, sen är katträd och kattlådor (de ska helst bytas har jag hört) något som man får köpa då och då och det kostar några hundralappar.

ApanAnn
7/20/19, 11:22 PM
#36

Definitivt försäkring även till innekatt! Utekatter har mer sårskador och sånt, medan innekatter oftare sätter i sig olämpligheter. Käka snöre är dyrt till skitdyrt beroende på hur veterinären plockar ut det. Vacciner kan man inte skippa heller eftersom vi kan ta in smitta med skorna t.ex. En kompis tar med sin kisse till veterinären för trimning av rumppäls annars klarar katten inte att hålla rent och de blir osams om kompisen försöker fixa det hemma. Vissa katter behöver kloklippning hos veterinären, men oftast går det att göra hemma. Det jobbigaste i vardagen är nog hur stökiga, nedsmutsande och kaosiga katter kan vara. Sand och lurv överallt… river ned saker med svansen… tur att de är gulliga. :)

Tant är ingen ålder, det är en livsstil!

Maria
7/21/19, 5:54 AM
#37

Man försäkrar ju inte katterna bara för om det händer saker som skador, svälja snören osv utan vanligaste är nog snarare sjukdomar och då spelar det ingen roll om katten är ute eller inne.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

ApanAnn
7/21/19, 2:16 PM
#38

Nej det är sant. Nu är det ju fler och fler som försäkrar för FORL/TR också…

Tant är ingen ålder, det är en livsstil!

Catlady91
7/21/19, 2:45 PM
#39

Jag skulle aldrig ha ett djur oförsäkrad! Jag har till och med en extra försäkring för mina akvarium. Hellre hängslen och livrem än inget alls, känner jag.. Finns det kattsand/strö som man kan spola ner i toaletten? Det vore ju det bästa, känner jag, då jag kommer ha kattlådan på toaletten.. Om det finns, har ni nån erfarenhet av sånt?

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

Maria
7/21/19, 2:48 PM
#40

#39 Nej det finns inte. Man ska inte spola ner annat än vad som ska spolas😉 

Vissa katter kan man tydligen lära att gå på toaletten själva och det vore ju det bästa.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Catlady91
7/21/19, 3:01 PM
#41

#40 inte? Då kanske jag drömt om det :p vad för Kattsand rekommenderar ni? Vill inte ha någon lukt från kattkiss, och kommer som sagt förvara kattlådan på toaletten. Där kan det ju bli ganska fuktigt, när man duschar och så. Har också sett att det finns kattmat för innekatter, är det något som rekommenderas eller vad rekommenderar ni? Det jobbiga är att jag inte vet om katthonan är dräktig eller inte, men hon visar alla tecken på det så vi hoppas!

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

Annons:
Maria
7/21/19, 3:04 PM
#42

#41 Nuvarande "ägare" bör väl veta om katten är dräktig eller inte?

Jag har haft katt i många många år men skulle aldrig ge mig in på att ha en dräktig katt men den lilla kunskap jag har.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Catlady91
7/21/19, 3:07 PM
#43

#42 hon är inte säker. Hon är väl 99% säker, men hon kan vara skendräktighet också. Hon gör inget ultraljud, utan det kommer om det kommer. Men eftersom hon inte löper, är rund om magen och hård om magen, så är hon ganska säker på att hon är dräktig. Hon visar upp samma symtom som sist hon har det.

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

MonicaLagerquist
7/21/19, 3:08 PM
#44

#41 Är det inte bättre att hoppas att katten inte är dräktig?

Stolt ägare till fem La permer

Catlady91
7/21/19, 3:09 PM
#45

Nä, jag skiter i det här.. Istället för art hjälpa, så känns det som att nu hakar upp er på andra saker. Tack och hej

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

Maria
7/21/19, 3:53 PM
#46

#45 Du måste väl inse att du har gått från katträdd till snart ägare av en dräktig katthona. Detta har hänt under två veckors tid. Då är det klart folk reagerar.

Folk som ser kattens bästa i första hand.

Här ser man ju hur utsatta katter är.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Catlady91
7/21/19, 4:47 PM
#47

Jag kommer inte skaffa en dräktig katthona, jag kommer ta en kattunge efter henne. Lär er läsa….

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

[[eskils_]]
7/21/19, 5:48 PM
#48

#0 Du skriver i tråden i Huskatter att den ev dräktiga katthonan är blandras och att hon har fått ungar förut.

Det rör sig alltså om s.k. buskavel vilket jag och andra seriösa "kattmänniskor" är starkt emot. Människor som utsätter sina katthonor för upprepade dräktigheter med all risk det innebär, för att tjäna pengar på ungarna eller för att ägarna tycker att det är "roligt", kan bara fördömas anser jag. Arg

"Blandras" bland katter finns inte - de katterna är huskatter och är inte värda en krona mer än de. Det finns redan ca 150.000 hemlösa huskatter/"blandraskatter" i Sverige, som alla behöver ett hem!

Läs gärna #9 igen, och svara gärna på min fråga om boende och ansvar i #15.

Annons:
Catlady91
7/21/19, 8:08 PM
#49

#48 hon vill inte tjäna pengar på det, så det är inget sånt. Jag bor ensam, så att pappa är så starkt emot det är inget problem egentligen. Men däremot vill jag inte att han ska ha rätt, alltså att katten förstör lägenheten. Jag kommer kastrera katten, då jag inte vill ha revirpinkning eller så inomhus, och planerar inte att skaffa kattungar. Problemet med om jag skulle ta denna hona som omplacering, är att jag kommer ha henne på prov. Då känns det dumt att kastrera, och sen lämna tillbaka. Lägga ut så mycket pengar, innan jag är säker. Funkar det inte med katt, så får jag lämna tillbaka katten. Det har jag redan pratat med den här personen om. Hon ser hellre att hon får tillbaka katten, oavsett om den är vuxen eller kattunge, för att isåfall sedan hitta ett bättre hem. Jag har redan allt sådant klart, så alla era åsikter om huruvida katten blivit dräktig, om jag ska avla osv kan ni strunta i. Det triggar bara en ångest hos mig, och då stjälper ni mer än hjälper. Jag förstår att ni har era åsikter, jag respekterar dom, men just i detta fall så ber jag er hålla dom för er själva. Hoppas ni respekterar detta, annars lämnar jag forumet helt och fattar beslut utan er hjälp. Hade hoppats få mer hjälp här om jag skaffar katt, men nu funderar jag verkligen på om jag inte ska försöka klara detta själv. Det jag vill ha hjälp med är om jag ska skaffa katt eller inte, vad ska man tänka på, vad ska jag kolla på när det gäller mat och sand.

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

Reaverbeaver
7/22/19, 12:45 PM
#50

Jag som är den tidigare ägaren och upplysningsvis så är det INTE buskavel då det var kontroll på både hona och hane och dessutom planerat och de 3 kattungarna hon fick är lika lugna och harmoniska än idag och de är nu 2 år gamla men ni behöver inte fundera mera om det kampfisk gör är rätt eller fel. Katten är inte med ungar och katten kommer inte att placeras om alls men jag kommer att hjälpa kampfisk att hitta en egen speciell kattunge som blir anpassad att passa henne.

Upp till toppen
Annons: