Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 416 ggr
pussgyrka
2019-07-06 20:54

Gått ner i vikt hos kattvakten.

Hämtade precis hem mina kissar och tyckte att den ena kändes ganska smal. Han verkar inte ha ätit så mycket och gått ner från 5.9 till 5.4 kg (stor katt, nfo) på 8 dagar. Nu oroar jag mig såklart för massa hemska saker, typ fettlever. Borde jag ta honom till veterinären imorgon/måndag? :( Han verkar pigg och glad över att vara hemma iaf, men känns som ganska mkt vikt att tappa på en dryg vecka.

Annons:
MonicaLagerquist
2019-07-06 20:56
#1

Jag tror inte att det är något större problem.Han har säkert ätit lite mindre när han varit borta och kommer säkert snabbt att äta upp sig igen.

Stolt ägare till fem La permer

[Devya]
2019-07-06 21:03
#2

Det låter alldeles normalt i mina öron. Min svåger tog hand om vår kisse under en vecka, hemma hos honom, och hon hade definitivt gått ner i vikt. Det var dock bara bra för henne då hon hade ett par hundra gram i övervikt. :)

Då en katt flyttas till ett annat ställe så  är det vanligt att de blir stressade och äter mindre. Det kan faktiskt ta en hel dag eller två innan de äter något. I en främmande miljö så tar det också en längre tid innan en katt slappnar av så det är inte alls konstigt om katten går ner lite i vikt.

Caeli
2019-07-06 21:22
#3

Ovan miljö och hemlängtan…! Blir säkert bra nu när han är hemma igen!

pussgyrka
2019-07-06 21:30
#4

Tack för era lugnande och fina svar. Bäst är ni!🌹

Upp till toppen
Annons: