Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 554 ggr
Soligajag1
7/6/19, 10:46 AM

Kattgräs

Hejsan !! Jag trodde inte detta va möjligt , men det funkar , , nu har det gått 3 dagar och det växer , , 👍 En enkel påse med frön som jag köpte på plantagen ( ett blomsterparadis) häri Västerås. Endast 19:90 . 🙂

Har ni köpt något kattgräs eller ur gör ni ?? Släpper ni ut era katter så dem får tugga och bita på gräs ute?  🐱🙂

HH 🙂

Annons:
Maria
7/6/19, 10:54 AM
#1

Förr när vi bara hade balkong så odlade jag kattgräs. Nu har katterna tillgång till en liten inhägnad trädgård så jag slipper så gräs 🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Forest]
7/6/19, 8:18 PM
#2

Våra katter och hundar äter inte dessa kattgräs det är ofta säd som din ser ut att vara korn. I år igen har vi sådd på balkongen jag tog även in stor tuva gräs efter dom rensat i en häck den har vart poppis. Jag göder det med vanlig blomsternäring.

Soligajag1
7/6/19, 8:28 PM
#3

#1  Då förstår jag , perfekt att ha det i trädgården ! 👍

#2  Ja , det ska bli spännande om mina kissar gillar det jag sår.  Om du  har en bild på din "tuva" blir jag glad . Så får jag se hur det ser ut.

HH 🙂

ApanAnn
7/6/19, 11:28 PM
#4

Jag har massor av ampelliljor som är det godaste ”gräset” enligt mina två.

Tant är ingen ålder, det är en livsstil!

Tarotstollan
7/7/19, 12:51 AM
#5

Om fröerna är lösa i påsar sår jag det i vanlig jord i blomsterkrukor.
Är det fröer i plastlådor med någon sorts pellets i, silar jag bort fröerna och sår dem i blomsterkrukor. Då räcker det mycket längre än bara för en omgång.
Dessutom möglar alltid pelletsen och det luktar vidrigt, har ändå gjort massor av hål i plastlådan men det hjälper tydligen inte.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Soligajag1
7/7/19, 6:25 AM
#6

#5 Ok, jo , det här va en fröpåse ,  jag hade ner hela påsen i jorden , visste inte om jag skulle haft i allt , men nu blev det så, , det växer och växer ( på påsen står det att det tar 5 dar så har det växt klart)  Idag är det 4 dagen och det är mer gräs nu.  

Inte kul om det möglar 😉

HH 🙂

Annons:
Soligajag1
7/7/19, 7:28 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Kattgräset växer ! 😀👍

HH 🙂

Upp till toppen
Annons: