Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 796 ggr
[lifebyanki]
6/27/19, 10:31 PM

Min katt sover på mig?

Min älskling till katt, sover ofta på mig eller precis bredvid, vaknar upp på morgonen och där ligger hon på min arm och sover, på dagen kan hon lägga sig på mig och somna, hon gillar allmänt att vara väldigt nära mig, inte för att tala om när jag varit borta, direkt när hon ser mig så kastar hon sig i sängen och rullar runt och vill gosa

Är detta något kärleks-beteende eller gör många katter såhär?

Annons:
Sebastian0403
6/27/19, 10:42 PM
#1

Vi i min familj har 3 katter och 2 av dom gör ungefär som du beskriver, utom den ena som inte gillar att gosa alls utan bara vill springa runt och busa, så jag skulle säga att den bara vill ha kärlek och uppmärksamhet och tycker om att mysa helt enkelt :)

[lifebyanki]
6/27/19, 10:47 PM
#2

#1 ja hon är en väldigt kärleksfull katt, speciellt mot mig som är den ''utvalda'' av henne, hon gillar såklart alla andra i familjen men att gosa med mig är lite bättre enligt henne

Uppkatten
6/27/19, 11:03 PM
#3

Katter är värmeälskande djur. Jag antar att hon helt enkelt vill "tanka" lite extra värme, självklart kan det också vara mysigt med närhet och gos (för en del katter).

Min ena katt sover gärna på eller tätt intill mig, den andra skulle aldrig drömma om att göra det…. 🙂

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

[lifebyanki]
6/27/19, 11:06 PM
#4

#3 ja alla katter är ju olika, har jag varit borta 1 dygn så hoppar hon upp på min rygg om hon inte får kärlek från mig direkt

[Forest]
6/27/19, 11:36 PM
#5

Dotterns 9 årig har från början valt henne och han är jätte pluttig mot henne. Han kramar henne o bara gossar in sig mot hennes ansikte. Han jamar som mamma när han ser henne. När hon sover borta för jag duga lite men långt i från lika kelig o pluttig mot mig. Han är annars ingen kelkatt pratar gör han men det är mer ge mig mat eller släpp ut mig. Sen tog vi in en vildkattunge han kelar inte helker så mycket nöjd med vara innekatt. Kelet är mer åla sig runt benen och lägger sig ner då kan man klappa honom .Klart denna katt sett ut dig ts och ja jag tror hon visar att hon gillar dig och hon trivs med sova nära dig. ❤

[lifebyanki]
6/28/19, 12:02 AM
#6

#5 åhh, katter är ju sånna underbara djur, så mycket kärlek dom kan ge en. Tror verkligen hon valt ut mig också men det gör inget, är vanligtvis ingen kattmänniska så när mamma sa att en katt behövde bo på mitt rum några veckor så blev jag jättetjurig men sen när jag fick se henne så blev jag helt kär och tog inte lång tid tills kärleken var ömsesidig, nu ska hon tillochmed flytta med mig när jag flyttar hemifrån

Annons:
jollycox
6/28/19, 8:11 PM
#7

Min ena katt är så, men bara mot mig. Det är knappt så att någon annan får klappa henne. Hon kan gå och svansa runt mig och då vill hon att jag lyfter upp henne och gosar med henne. 😍

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

[[eskils_]]
6/29/19, 12:39 PM
#8

#6 Visst är det så att katter har olika personlighet och väljer ut sin favoritmänniska. Grattis till att vara utvald! 😍

Wony
6/30/19, 10:35 AM
#9

Katter har definitivt sina favoritmänniskor. En av våra tidigare katter ville gärna ligga bredvid sambon på hans halva av sängen, medan vår yngsta katt nu mer eller mindre direkt såg ut mig som sin favorit. Från att han var kattunge sov han på eller bredvid mig i sängen, tvättade mitt ansikte och strök sig mot mig, och det gör han fortfarande, ett år senare :) Han gillar människor och gos i allmänhet, men på nätterna får jag sällan vara ifred för hans kärlek. 😍

[lifebyanki]
6/30/19, 3:02 PM
#10

#8 ja men verkligen, alla katter är så olika, blev direkt utvald när hon såg mig, mitt rum har blivit hennes revir och det tillhör henne, när hon fick testa vara utanför rummet (vår ena katt har bebisar så hon är väldigt beskyddande och gillar inte andra katter just nu) så var hon så sjukt obekväm , hon försökte göra sig så liten hon kunde och satt i hörnet och gömde sig, fick plocka fram henne och när hon kom till rummet igen blev hon direkt lugn, här kan hon vara vart hon vill och hon är trygg hos mig

#9 Ja men man känner sig så speciell, min katt är också gosig mot andra men kan hon så väljer hon mig, det är bara så mysigt för när hon märker att jag är vaken så kommer hon fram till mig och ska gosa godmorgon , katter är ju underbara

Upp till toppen
Annons: