Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 830 ggr
skogem
2019-06-25 23:16

Ny kattkompis?

Funderar på att skaffa en till kattunge och kompis till min katt då en bekant fått kattungar och jag har svårt att komma på anledningar varför inte då jag tror att min katt skulle må bra av en kompis hemma -om de skulle komma överens och jag skulle glömma skuldkänslorna som kommer vid bara tanken.. Känns som han aldrig skulle förlåta mig. 😮

Min katt är en kastrerad innekatt på nästan exakt ett år, skulle han trivas med en honkatt, mån tro? Och till er som har erfarenhet från tidigare, är det värt det att skaffa en till?

Annons:
Granja Del Toro
2019-06-26 00:17
#1

Vissa raser som orientaler vill garna ha en kattkompis då de är  väldigt sociala av sig. Andra katter trivs bäst ensamma med ägaren. Du kan be din vän att fa låna en kattunge ett par dagar och se om din katt börja axceptera ungen, annars måste du nog ta ungen tillbaka till din vän igen om den inte gör det.. Om den axcepterar honkatten så är det bara att betala för den och behålla den..🙂 Bäst är det när man köper en kompis som små. Lite svårare blir det när den är större. Kan ta längre tid innan den vänjer sig med en ny katt i huset eller så kommer den aldrig att göra det…

Stjärnor Host Of Stjärnor

BlommaArabiska Fullblod | EkologisktBlomma

Maria
2019-06-26 06:14
#2

Jag tror de flesta katter trivs med en kompis. Vi har nästan alltid haft två katter.

Nu  räcker det inte alltid med "ett par dagar" utan det kan ta sin lilla tid för vissa katter att vänja sig vid varandra medan det går fort med vissa.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Forest]
2019-06-27 09:50
#3

Jag röstar på en kompis till din katt. Hona eller hane spelar någ ingen roll, vi har 3 hankatter en av dom är kattunge som vi bara haft några dagar. Våran 2 åring är jätte glad att fått en lillebror här är det full rulle och storebror tvättar busen 😘

Upp till toppen
Annons: