Annons:
Etiketteravelgenetikuppfödning
Läst 1214 ggr
miillie
2019-06-20 12:31

Avstannad förlossning

Jag har en dräktig katthona som är inne på dag 66. I tisdags trodde jag att det var på gång eftersom hon betedde sig oroligt, sprang omkring och jamade och tvättade sig frenetiskt. Men efter någon timme blev hon som vanligt igen. Jag har gjort iordning 3 olika bolådor till henne på lugn o avskild plats men hon verkar inte helt nöjd med någon av dom. Sedan i tisdags har det alltså inte hänt något och jag börjar bli ganska orolig. Hon beter sig som vanligt äter och dricker och sover mycket. Men går omkring och letar i mellanåt. Jag vill inte att hon ska föda under soffan eller badkaret eftersom jag inte har någon möjlighet att hjälpa henne då om det skulle behövas. Hon fick en kull i fjol på 65:e dagen och allt gick bra och snabbt och det blev fina 7 ungar. Kan man göra något för att hjälpa henne att få i gång värkarbetet igen, eller ska jag bara avvakta?

Annons:
MonicaLagerquist
2019-06-20 14:29
#1

Så länge som hon mår bra så skulle jag avvakta. Låt henne välja ställe och när förlossningen väl är igång brukar man kunna flytta honan till ett lämpligare ställe.

Stolt ägare till fem La permer

Upp till toppen
Annons: