Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 956 ggr
Hund6587
2019-06-11 14:24

Världens hemskaste beslut

Hej! Jag har kommit till insikt tillsammans med min läkare att jag inte kan ha kvar mina två katter. De är mina guldklimpar i livet och det gör så ont att behöva tänka tanken ens. Men min astma har tagit över mitt liv och jag kan inte längre vara hemma i min lägenhet för länge utan att behöva sitta ute på balkongen för att få luft i några timmar. Min fråga är hur jag ska kunna hitta ett hem till katterna… Hur gör man? Hur ser man till att de hamnar hos någon som kommer bry sig om dem? Att avliva är inte ett alternativ då jag inte skulle kunna leva med mig själv. (jag visste absolut inte att jag skulle reagera såhär på katterna då jag aldrig tidigare visat symtom på katter trots att jag tidigare bott med katter)

Annons:
SuperLimm
2019-06-11 14:36
#1

Är det nu under våren och försommaren det blivit så illa eller har det varit så även under vintern?

Många blir extra känsliga mot det mesta nu under pollensäsong.

Mvh Linn

Hund6587
2019-06-11 14:39
#2

Nej tyvärr har det hållit i sig på samma nivå i ett år nu. Har gett mig själv ett år för att se om det förändras något. Tack för svar!

Lona
2019-06-11 14:48
#3

Usch, vad trist! Inte för att det borde spela någon roll, men är det huskatter eller raskatter? Om det är (registrerade) raskatter så kanske uppfödaren och rasklubben kan hjälpa till? Huskatter har dessvärre låg status i mångas ögon, jag vet inte om det är lättare att omplacera via någon förening? De kanske ändå kan bo kvar hemma så länge?


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Pia-69
2019-06-11 15:08
#4

Var i landet bor du? Ta kontakt med djurskyddet eller något katthem  i närheten, kanske de kan hjälpa dig! Lycka till!

https://hittekatter.ifokus.se/?4d7123deb9cb4621410444f9-1

https://omplacering.ifokus.se/


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

Calcifer
2019-06-11 16:36
#5

Du kanske också kan fråga runt bland vänner och bekanta, och se om även om det kanske inte är någon som kan ta dem permanent så kanske du kan få någon som kan ta dem tillfälligt tills det löst sig långsiktigt? Så har du alltså ordentligt med tid på dig att hitta rätt hem hos rätt person som verkligen kan ge dem allt de förtjänar. Det jobbigaste är ju om man känner att tiden rinner ut och man börjar bli desperat.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Forest]
2019-06-13 18:45
#6

Jag har hjälpt att tagit in vildkissar och sen hittat nya hem till dom och det har vart via blocket o fb.  Vi har först låtit köpare skriva litet kort info om sig själva sen om det låtit bra har dom fått hälsa på för träffa oss och katterna. Vi har sen åkt och tittat in deras blivande hem för att sen ta beslutet. Jag har ofta hittat hem via bekanta och bektantas bekanta. Men ställt krav helt enkelt. Det är svårt beslut för dig jag har själv vart i den sitsen för många årsen när sonen var liten och astman var som värst. Hans allergi vart sen värre efter omplacera våra då 2 katter, det var efter 5 år som det vart bättre då flytta vi till litet hus på landet. Helt plötsligt kunde vi ha häst,katt och sen även kaniner och höns.  Idag tål han vissa skapligt men att bo med päldjur skulle han inte må bra av i längden som du säger ts. 

Vill man ha hjälp med hitta ett bra hem kan man även kontakta ett katthem så kan dom hjälpa dig. Dom har stor kunskap om hitta bra hem lycka till TS

Annons:
Upp till toppen
Annons: