Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 655 ggr
Mysan11
6/9/19, 3:22 PM

Okänd knöl i pannan?

Hej. Min älskade katt började få en knöl i pannan i vintras. Den växte mycket långsamt (typ inte alls) till en början. Den är hård/förbenad upp/bak till och sedan mjuk blodfylld framtill. Vi har varit hos en jättebra veterinär flera gånger. Och dom har fortfarande ingen aning om vad det är! Prover är tagna och visar ingen tumör. Dom har gjort ett litet ultraljud och då sett förbeningarna. Ibland kommer det även blod ur vänster näsborre (knölen går åt vänster och börjar gå mot ögat). I övrig är hon pigg springer på som vanligt. Ibland äter hon mindre men när vi vart och tömt lite blod har hon blivit på topp igen. Katten är ca 8år. Katten har ett litet blåsljud på hjärtat sedan födseln vilket gör att det inte går att söva ner henne utan risk att hon dör. Så till min fråga: Finns det någon som har varit med om något liknande, eller hört om något sådant? Då varken vi eller veterinären vet vad detta kan vara!

Annons:
annzoo
6/9/19, 5:14 PM
#1

Man har inte gått vidare med tex magnetröntgen?

Mysan11
6/9/19, 5:25 PM
#2

Hon behöver vara sövd när dom gör magnetröntgen.

Uppkatten
6/9/19, 6:39 PM
#3

Har du/ni diskuterat med något av de större djursjukhusen? Dit kommer ju ofta lite mer ovanliga fall, tänker jag.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Mysan11
6/9/19, 9:54 PM
#4

Nej det har vi inte! Tack för tipset!

Mysan11
6/9/19, 9:54 PM
#5
Upp till toppen
Annons: