Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 1640 ggr
kattöga
2019-06-05 11:14

Blir din katt "knäpp" av oliver?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Blir din katt också knäpp av oliver? Här får du veta varför!

Jag har aldrig provat hur våra katter reagerar på oliver, men ska nog göra det. Skämtar
Vi har ju alltid oliver hemma…

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Annons:
Cireea
2019-06-05 11:28
#1

Jag hade en katt som åt oliver om han fick chansen..  😇


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

kattöga
2019-06-05 11:30
#2

#1 🙂 Kul! Blev han "kattmyntaknäpp" också?

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Cireea
2019-06-05 11:32
#3

#2 Inte som jag kan minnas 🤔


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

kattöga
2019-06-05 12:15
#4

Provade nyss. Båda bröderna sniffade lite på olivern, tittade på den och sen på mig; "Vad är det med den här då….?" Och gick därifrån. 
(Har inte provat med Gammelkatten än.)

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

[[eskils_]]
2019-06-05 14:17
#5

#0 En av mina katter blev också "knäpp" av oliver och låg och åmade sig osv. Likadant när jag stekte i olivolja, så det fick vi sluta med! 🤪

kattöga
2019-06-05 15:54
#6

#5 Lustigt att de kan bli lika knasiga som när de gottar sig i kattmynta! Att de kan reagera på olivolja låter ju logiskt nu när jag vet vad oliver kan göra med katter - men jag har aldrig hört talas om det tidigare. Tack och lov finns det alternativ att använda till stekning! 😃
Jag ska nog vara glad att våra katter inte reagerar på varken oliver eller olivolja, för det används mycket av de varorna här i huset!

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Annons:
[Forest]
2019-06-06 19:57
#7

Ingen brydde sig om oliver. En fattar inte vinken med kattmynta heller har en i kruka på balkongen. Ena katten blir hög o farlig med mynta han är frodig stor katt annars men så fort jag tar fram myntan är jag nålad av klor i handen 😉 Jag gav även mynta planta till bekant hennes ena katt blir tussig av kattmyntan samma med oliver och klorin.

Russinlimpa
2019-06-06 21:00
#8

Så… Ehm… Min luktade på oliven, spydde på den och gick därifrån. 😅😂

kattöga
2019-06-07 08:46
#9

#7  😎 Wow, du har en !Dr Jekyll & Mr Hide-katt"! 😃

Våra två bröder tyckte Kattmynta var kul i början, men nu bryr de sig inte.
Gammelkatten går ibland lös på kattmynta-bananen, får ett tokryck och springer ut och vips är han uppe i nåt träd. 

#8 🤮 Inget tvivel om vad din katt tycker om oliver i alla fall! 😃

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Upp till toppen
Annons: