Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 984 ggr
[lifebyanki]
2019-05-27 19:31

Hur snabbt blir en katt van?

Okej, har en liten fundering, har haft många katter, dock var dom kattungar eller så har mamma fött upp kattungar och det var längesedan vi skaffade en ny katt, till saken. Mamma skaffade en till katt i lördags, vet inte exakt hur gammal hon är men inte mer än 1 år, hon har fått bo på mitt rum då våran andra katt inte tycker om att vi skaffade en till katt (hon har kattungar så hon är väldigt beskyddande just nu) Har varit hemma väldigt mycket för har varit sjuk vilket har gjort att vi spenderat mycket tid tillsammans och hon är väldigt kelig och vill gärna ha kärlek och gos men på dessa dagar så sover hon redan i famn, sover gärna bredvid mig, på mig och är alltid vid mina fötter, går jag upp ur sängen då går hon också upp från sängen, är hon såhär bara för hon är kelig? eller gillar hon mig redan? En annan katt (som jag tyvärr inte äger längre) ansåg mig som hennes ägare och var likadan men känns konstigt eftersom jag bara haft henne så få dagar? hur lång tid tar det för en katt att få tillit till någon?

Annons:
[Forest]
2019-06-06 20:17
#1

Det låter som du är hennes bästa vän. Kul att hon tytt sig så snabbt bådar gott ❤

[lifebyanki]
2019-06-07 21:17
#2

#1 ja hon har blivit mer kärleksfull med tiden dessutom, hon sover på mig, nästan vägrar låta mig gå från mitt rum och hon blir överlycklig när jag kommer hem efter varit borta ett tag och måste direkt sitta hos mig, tror dessutom hon gav första ''slängkyssen'' idag med ögonen, övertalade mamma att jag får henne när jag flyttar hemifrån

Upp till toppen
Annons: