Annons:
Etikettertillbehörutrustning
Läst 853 ggr
sammy78
5/26/19, 5:13 PM

Vilken Kattsand ?

Halloj !

Har tänkt att byta Kattsand !

Använder för tillfället Everclean Less Trail, men vill gärna byta till något som

är 100 % biologiskt nedbrytbar och kanske lite mera hållbart.

Försökte byta för något år sedan till träpellets men det tyckte inte katten om, så det blev att ge upp för den gången.

Men vill gärna prova något nytt…

Har kollat upp lite på dessa två märken :

Cattia Eco.

Soft Cat.

Är det någon som använder något av dessa märken eller har någon erfarenhet av dem ?

Är dem bra ?

Tipsa också gärna om andra märken 🙂

Tacksam för all ev. hjälp/tips !

Annons:
kattöga
5/26/19, 8:31 PM
#1

Soft Cat är den absolut bästa "kattsanden" jag provat! Sedan jag fick tips (här på iFokus) om detta biologiska/ekologiska kattströ kan jag inte tänka mig att återvända till traditionell Kattsand som är gjord av bentonit/bentonitsand.
Bentonitsanden går inte att "förgöra", den bygger bara sopberg som bara växer och växer men aldrig försvinner.

Soft Cat är ekologiskt kattströ, gjord av växtdelar, som går att kompostera eller t o m bara "slängas ut i naturen" och inte förstör någonting.

Soft Cat dammar i princip ingenting, vilket är superbra för både våra katters och våra egna lungor (bentonitsanden sätter sig troligtvis fast i lungorna).

Soft Cat är lika fin som vanlig Kattsand för små känsliga kattassar.
Vi har provat Cats Best Öko också, men den var för grov och katterna gillade den inte alls.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Upp till toppen
Annons: