Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1137 ggr
Misenda
5/22/19, 4:58 PM

Katten går tillbaka

Hej! Jag har tagit över en katt inom familjen för tre veckor sen. Har gått jätte bra att gå ut och in tills för en vecka sen. Då går katten tillbaka( bor inom samma by) ibland om en av de gamla familjemedlemmerna hälsat på. Som han kommer ihåg doften. Finns det något sätt att få honom att inte gå dit. Han kommer inte in i huset men på altanen. Är van att ha en annan katt som sällskap men har börjat blivit taskig på den därav omplacering.

Annons:
MonicaLagerquist
5/22/19, 5:16 PM
#1

Prova att hålla katten inne ett par veckor.

Stolt ägare till fem La permer

[[eskils_]]
5/24/19, 11:47 AM
#2

Tre veckor är en kort tid. Säger som #1, håll katten inne ett tag. Ni kanske kan ta ut den på koppelpromenader sedan, så den lär sig var hemmareviret är.

Uppkatten
5/24/19, 3:24 PM
#3

Det gäller att katten verkligen ser det nya hemmet som sitt hem innan man börjar låta den gå ut, annars finns risk att den vandrar tillbaka.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Soligajag1
5/26/19, 8:35 AM
#4

Det låter nästan tragiskt och ledsamt 😕 precis som att katten ville va kvar i sitt första hem.  Men men, , håll katten inne ett tag , , då vet han/hon var det nya hemmet är.

HH 🙂

[Forest]
6/16/19, 12:03 AM
#5

Alla katter kan man inte hålla inne länge. Vi har en som kraffsar på fönster o jamar högt om han inte får gå ut. Han sitter sen o lurpassar dörren för idiotspringa ut. Men om du kan hålla honom inne 2-3 veckor eller kanske tillomed få kissen bli inne katt så slipper ni bekymmer med fundera vart katten är 😊👍 Lycka till hoppas han finner sig helt i här bor jag nu. Ps vi flytta och vi gick med vårn katt när han gick 4 hus bort där vi bodde innan. På det sättet tror jag han lärde sig mer bor här nu. Kanske ni kan gå med ern om han forsätter gå till fd hemmet (transportbur tog vi)

Upp till toppen
Annons: