Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 731 ggr
[sibiren]
2019-04-19 09:41

Näta in balkong

Vilket nät är bäst att näta in en balkong med?

Annons:
Uppkatten
2019-04-19 09:55
#1

Svetsnät, tycker jag är överlägset bäst.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

[sibiren]
2019-04-19 10:05
#2

#1 Ja, det måste vara mest hållbart, alltid haft svetsnät till kaninburar. Ser att många häromkring har nätat in med hönsnät. Jag funderade först på sånt där svart mjukt nät man kan hitta i djuraffärer, men läste att det inte fungerar särskilt bra?

kattöga
2019-04-19 10:13
#3

På vår veranda som vi byggt in har vi ett svart skyddsnät som vi köpt på Granngården. Det är ganska mjukt men hållbart.  I början försökte katterna både riva och bita sönder nätet, men gav till slut upp. 

Nätet är ganska "osynligt" på bara lite håll dessutom, så det stör inte utseendet.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Uppkatten
2019-04-19 11:15
#4

Många s k kattnät har dålig kvalitet är min erfarenhet. Rådjursnät rekommenderas av många. Själv har jag haft samma svetsnät i ca 20 år och är supernöjd med det.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

kattöga
2019-04-19 13:36
#5

Ett sånt här nät rekommenderar jag däremot inte! Vi började med ett sånt, men det höll inte särskilt bra, stora hål lite överallt… Vet inte om det är väder och vind som försvagar nätet, eller om det bara är "svagt" från början.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Pia-69
2019-04-20 10:51
#6

#4 Har du någon länk till svetsnät? Försökte söka men hittade inget som heter så…🤔 Är på gång att bygga kattgård jag med! 😊


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

Annons:
Uppkatten
2019-04-20 11:59
#7

#6 Googla på "svetsnät" och välj "bilder" så hittar du den typ av nät som jag rekommenderar. Jag köpte mitt på Bauhaus, men det finns säkert på liknande affärer/byggvaruhus också.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Pia-69
2019-04-21 13:31
#8

#7 Tack, nu hittade jag svetsnät när jag sökte!👍😊


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

[sibiren]
2019-04-21 23:06
#9

Tack för svaren, det blev svetsnät på balkongen, starkt och bra.

Upp till toppen
Annons: