Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 2116 ggr
Susarisäven
2019-04-06 00:10

Konstiga ryckningar i ansikte och framben

Hej! Min honkatt på 10 år har sedan något år tillbaka haft märkliga ryckningar i ansikte och framben. Det är som nervryck. Jag har bara märkt av det när hon ligger och vilar, och det verkar inte vara något som stör. Det rycker speciellt vid ögonen och morrhåren. Vi var hos veterinären för det i början när jag märkte av det och hon sa att det kunde handla om en hjärntumör eller något sånt. Men att eftersom hon inte störs av det så skulle vi avvakta, och om det blev mer ryckningar eller om hon började störa sig på det så skulle jag kolla upp det igen. Men det har inte blivit värre utan är som det är 😋 Har försökt hitta info om liknande symptom på nätet men har inte hittat något som stämt överens. Men min katt kan ju inte vara den enda? Finns det nån mer som vet något om detta och vad det kan vara?

Annons:
Lona
2019-04-06 06:44
#1

Har ni använt något fästingmedel? De kan ju ha lite skumma biverkningar även om de borde gått över vid det här laget.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Maria
2019-04-06 07:05
#2

Dum fråga men det är inte vanliga "sömnryckningar"? Min gamle katt hade mycket sådana.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Susarisäven
2019-04-06 11:49
#3

#1 Nej, har aldrig använt fästingmedel!

Susarisäven
2019-04-06 11:52
#4

#2 hon är alltid vaken när hon får ryckningarna, så sömnryckningar är det nog inte

J
2021-05-08 22:36
#5

#0: hej! Jag är några år efter här, men sökte efter dessa symptom på Google och hittade detta, det låter precis som det min katt har, fick du några svar tillslut?

Uppkatten
2021-05-10 11:58
#6

#5 Personen som startade den här tråden verkar dessvärre inte vara aktiv på iFokus längre.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Annons:
Susarisäven
2023-10-11 13:33
#7

#5: hej, några år senare! Min katts ryckningar har fortsatt men inte blivit sämre. Hon fyller nu 14 och mår bra. Hur har det gått för din katt?

Upp till toppen
Annons: