Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 1095 ggr
Bubbla88
3/25/19, 6:32 AM

Lämnar ni fönstret öppet?

Hej! Jag har funderingar på ifall min katt ska bli utekatt eller inte. Men en liten fundering jag har är hur katten ska komma in ifall jag inte är hemma. Kattlucka kan vi inte ha. Lämnar ni fönstret öppet när ni åker iväg? Tänk om någon gör inbrott 😰 hur gör ni? Behöver råd!

Annons:
tlover
3/25/19, 6:35 AM
#1

Vi byggde ett litet hus med värme, en mysig filt, vatten, ev mat (om det var matdags) och en filt på taket. Vår katt älskade det

l'm back

Tarotstollan
3/25/19, 6:38 AM
#2

Varför vill du att din katt skall bli utekatt?
Såvida du inte har möjlighet att gå ut med katten i sele (som den tyvärr kan rymma ur om den blir rädd), så låt den stanna inne!
Där är den skyddad från trafik, andra djur och elaka människor!
Bor du i en stad, så kan du näta in balkongen till den (lag på det), bor du i villa kanske du kan fixa till en säker inhägnad där den kan vara trygg.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Sabah
3/25/19, 7:56 AM
#3

Hur bor du? Lägenhet /villa /gård? Finns det möjlighet för katten att komma in i en annan byggnad än bostaden? Man kan ha en kattbädd och vatten i exempelvis ett uthus eller liknande. När jag bodde i villa hade jag en inglasad altan som jag hade dörren ut lite på glänt till så katten tog sig in, hade där inne en kattkorg som stod lite högt, där tyckte hon om att ligga oavsett om jag var hemma eller inte. Nu har jag en igloo på bron, en skyddad bro med sittbänkar där jag ställt den. Hon har även andra byggnader som hon kan komma in i, en gammal lagård där hon hittar många krypin och liggplatser i.


💖🧡💛💚💙💜

eli1991
3/25/19, 8:30 AM
#4

Har köpt en liten isolerad hundkoja som jag satt ett speciellt element i. Boat med massa filtar osv. Min katt älskar det :)

annzoo
3/25/19, 9:35 AM
#5

Lämnar du fönstret öppet och du får inbrott lör det ju inte gå på försäkringen lika så om du har katttrappa. Men fundera en gång extra innan du gör om katten till utekatt då de finns väldigt mkt som kan hända. Både elaka människor, bilar mm är fin katt kadtrerad, och id-märkt märkt?

Ajax1
3/28/19, 8:04 PM
#6

Vi bor i hus, och under vår trappa har jag ställt in en låda med filt in. Vi har gps på Ajax, så himla bra. Har full koll på honom via mobilen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: