Annons:
Etikettertillbehörutrustning
Läst 1450 ggr
Siggebus
2019-03-23 18:53

Peewee-låda - mitt bästa köp!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Ja jäklar vad nöjd jag är! Har tvekat länge att byta kattlåda och strö eftersom jag inte haft några problem med Miltons "toalett"-besök och ville helst inte äventyra det. Men var så in i bombens trött på grusen , som trots gömd kattlåda i förvaringsbord och diverse mattor som skulle fånga upp , ändå inte fungerade optimalt. Dessa små jävla gruskorn ÖVERALLT!! 😭
Nåväl , tog tjuren vid hornen och köpte mig en peewee-låda och träpellets. Började försiktigt fasa in genom att lägga några få pellets ovanpå grusen i den gamla lådan och ökade sedan mer och mer. Hade peewee-lådan stående bredvid med pellets för att vänja honom men han gjorde inget i den så länge gruslådan var kvar.
Det blev som sagt mer och mer pellets i gruslådan och när det var mer pellets än grus så tog jag mod till mig och bytte helt. Nu har han enbart peewee:n med pellets och jag är lyrisk!! Rent och fint på golven, absolut ingen lukt (förutom möjligen en svag, svag grandoft 🙂)
Milton kissar rätt mycket då han enbart äter blöt mat och får extra tillsatt vatten i maten samt dricker bra själv också så jag behöver tömma den undre lådan ca var tredje dag - i övrigt hjälper jag bara till med att röra runt i det övre lagret pellets med spaden så att allt spån åker ner i undre lagret. Enligt beskrivningen behöver man tömma undre lådan ca en gång i veckan men det beror nog på hur mycket de kissar  - man får prova sig fram.  Fy fan vad bra! 
 Ville bara tala om hur nöjd jag är - och Milton! Helt torrt och fräscht i övre lådan hela tiden 👍

Annons:
Vixxen
2019-03-23 19:34
#1

Våra vägrar träpellets, tyvärr.

Siggebus
2019-03-23 20:21
#2

#1 Trist för det är suveränt. Men man kan inte tvinga en katt….vill den inte så vill den inte! Jag är bara sååå glad att Milton vill 😃

Upp till toppen
Annons: