Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1499 ggr
Sofiaul
3/19/19, 9:08 PM

Är såret infekterat?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hon har nog kommit åt och rivit me tratten misstänker jag… luktar ej illa vad jag känner och hennes allmäntillstånd är det samma, äter och dricker och går på lådan normalt. Sen har hon den där mjuka bulan under såret också, men det kan väl vara ganska normalt…? Eller är denna bulan för stor?Detta är 5 dagar efter kastreringen

Annons:
Maria
3/19/19, 9:17 PM
#1

Det är ju lite kletigt vid ena stygnet.

Försök att tvätta med koksalt.

Annars ser det ju normalt ut tycker jag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Sofiaul
3/19/19, 9:28 PM
#2

#1 Tack, får testa imorgon. Har bara salt med Jod hemma, hoppas det ej blir värre under natten 🤞🏼 Nån som har erfarenhet av sån kula om de behövs dräneras eller medicineras eller om den försvinner av sig själv?

Maria
3/19/19, 9:30 PM
#3

Vår lilla katt hade en sådan  bula under stygnen ett tag men den försvann sakta.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Randomel93
3/19/19, 11:19 PM
#4

Vissa kan behöva dräneras och vissa sys om, jag skulle dubbelkolla med veterinären, många är måna om sina operationer även i efterhand och kan titta utan kostnad så att det inte är en post-op komplikation från deras sida. Lite svullnad kan vara normalt men det vore tråkigt om det skulle vara ett bråck som förvärras för att man väntar. Lycka till!

Upp till toppen
Annons: