Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 993 ggr
ZivaZorro
2019-03-08 15:33

kattbråk

Jag har ju fyra katter från samma kull, Zara, Ziva, Zorro och Zappa, de är snart två år nu.   Alla tycker mycket om att leka och de leker med varandra, alla kan leka länge med en boll eller något liknande.  Zappa spårar däremot ur.  Han blir irriterad på de andra syskonen och även på oss (husse och matte).   De leker med varandra också och jagar varandra genom lägenheten fram och tillbaka.  Zappa blir väldigt irriterad till slut av att Ziva följer efter honom och börjar bita henne.  Jag stoppar det då jag kan eftersom jag har sett bitsår på nacke och hals.  Ibland är det inte lätt att stoppa dem då de hoppar upp på köksskåpen, jag lyckas för det mesta locka ner Ziva.  Det händer ca. två gånger per dag och jag är väldigt trött på detta beteende.  Även Zorro blir irriterad på Zappa då Zappa börja gnälla på alla.  Då Zappa är på gott humör så är han hur gullig som helst.  Någon som kan ge mig något bra förslag om hur jag kan få stopp på beteendet?

Annons:
Urhasten
2019-03-10 21:50
#1

Hur stor yta har dem att vara på? Jag upplever att katter gärna vill ha mycket utrymme för att gömma sig eller kunna komma undan när dem vill. Det bästa är att ha minst lika många trivsamma gömmor som antalet katter.

Sedan vill jag tipsa om att använda Probipet spray på eventuella sår för att dem ska läka ifred och minska risken för infektioner. Spraya på en svamp/bomullstuss och badda.

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

annzoo
2019-03-11 15:09
#2

Kanske separera dem i separata rum innan de gått så långt kanske är en bra idé?

[[eskils_]]
2019-03-14 13:25
#3

#2 Låter som en bra idé. Bitsår ska inte accepteras.

Upp till toppen
Annons: