Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 919 ggr
Afternoon
3/5/19, 8:52 PM

Vad göra?

Min bror lämnade sina 2 katter hos mig när han flyttade utomlands. Det var tänkt att jag bara skulle ha dem tills han kunde flytta dem till sig. Men det blev aldrig av för han var orolig att katterna skulle må dåligt av att behöva flytta igen. Nu till det jobbiga, jag känner mig helt låst nu då jag vill flytta till en ny lägenhet, men jag vågar/kan inte då katterna redan har rivit väldigt mycket på tapeter i den jag bor i nu, jag har även velat skaffa hund jättelänge men det går inte för att katterna inte är vana vid hund. Min bror vägrar låta mig omplacera dem, och jag förstår honom då de betyder väldigt mycket för honom. Vet inte riktigt vad jag vill komma med det här, känner mig så stressad bara av att ha blivit kattägare till 2 vuxna katter helt plötsligt..

Annons:
Anne.K
3/5/19, 8:54 PM
#1

Tycker din bror får ta katterna till sig, eller så får du omplacera dom. Du ska ju inte tvingas till att ha djur du egentligen inte vill ha.

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Uppkatten
3/5/19, 8:55 PM
#2

Om din bror vägrar att låta dig omplacera katterna, så får han förstås själv ordna det för sina katter. Man kan inte bara dumpa två katter hos någon och förvänta sig att den personen ska tycka att det är OK.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Upp till toppen
Annons: